Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone är inte behörig att skapa Apple ID

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

En medlem i släkten har en iPhone som har vart fuktskadad. Den verkar återuppstått från de döda Nu när den ska börja användas så har jag försökt skapa ett Apple-ID som ska användas till den. Jag har nu försökt en stor del utav eftermiddagen och det har resulterat att jag har blivit helt tokig och matt.

Jag och alla vi andra har försökt med att skapa ett Apple-ID med en nuvarande @hotmail.com och även försökt med olika kombinationer utav en @icloud.com. Jag vet inte exakt just nu när skriver men felmeddelandena har vart med stil med:

"Enheten är inte längre behörig att skapa ett gratis Apple-ID"

Det har varit flera andra men det inte några som jag just nu kommer ihåg.

Vad finns det att göra? Jag har försökt med att återställa den helt. Vad finns annars att göra?

Jag tackar på förhand.

vad händer om du skapar ett apple-id innan och sedan bara lägger till det i telefonen?

och har du bockat i att använda "hitta min iphone"?

vet att med de äldre var man tvungen att låna någon som hade en nyare modell av iphone för att lägga till "hitta min iphone", så kanske det som spökar? fick nämligen ett liknande felmeddelande om man försökte lägga till hitta min iphone på en telefon som var äldre..

osäker på vilken telefon det var som inte kunde lägga till hitta min iphone utan att använda en nyare modell för att "skapa kontot" men har för mig det var 3gs och bakåt (rätta mig gärna om jag har fel)

• Avstängd
  • Överallt
  • 2012-12-31 19:22

Google säger att det går bara att skapa tre Apple-ID/iCloud-konton från en iOS-enhet, sen får man ditt felmeddelande om man försöker skapa fler.

Ursprungligen av mjewl:

vad händer om du skapar ett apple-id innan och sedan bara lägger till det i telefonen?

och har du bockat i att använda "hitta min iphone"?

vet att med de äldre var man tvungen att låna någon som hade en nyare modell av iphone för att lägga till "hitta min iphone", så kanske det som spökar? fick nämligen ett liknande felmeddelande om man försökte lägga till hitta min iphone på en telefon som var äldre..

osäker på vilken telefon det var som inte kunde lägga till hitta min iphone utan att använda en nyare modell för att "skapa kontot" men har för mig det var 3gs och bakåt (rätta mig gärna om jag har fel)

Hitta min iPhone är avaktiverat. Jag tänkte försöka med att skapa Apple-ID via iTunes på datorn men tänkte få veta mer angående som Mija påstår.

Ursprungligen av Mija:

Google säger att det går bara att skapa tre Apple-ID/iCloud-konton från en iOS-enhet, sen får man ditt felmeddelande om man försöker skapa fler.

Är det helt kört nu? Det måste väl gå att nollställa antalet Apple-id/konton som har funnits på telefonen?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2012-12-31 19:38

Det går inte att nollställa. Använd ett av dom du skapat tidigare eller skapa ett nytt på en annan enhet.

Ursprungligen av Mija:

Det går inte att nollställa. Använd ett av dom du skapat tidigare eller skapa ett nytt på en annan enhet.

Jag har själv haft flera användare på en och samma enhet.

Senast redigerat 2012-12-31 21:55

Sådär nu använder den ett Apple-ID som den har används på den innan. Jag har aldrig hört talas om detta. Nu får det väl vara så

1
Bevaka tråden