Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att starta om eller stänga av iMac

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2013-01-07 17:03

Min iMac från 2010 har sedan jag bytte från Snow Leopard till Mountain Lion bråkat med mig vid omstart/avstängning. När jag stänger av eller vill starta om datorn hänger den sig med vit skärm och snurran. Jag har låtit den försöka en hel natt. Jag har satt tillbaka original-RAM, jag har avinstallerat alla tillägg, ominstallerat systemet m m men hittar ingen lösning. När jag startar i säkert läge funkar det, så det borde ju vara något mjukvararufel. Det funkar även om jag startar om datorn direkt (med vanlig uppstart) utan att använda något program. Det känns som att det hänger ihop med Java (har testat v7) och/eller Adobe CS 5.5. Någon som känner till problemet?

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-07 18:41

Min fungerar på samma sätt 1 gång av 10 vid avstängning. Vid omstart har den hittills fungerat.
Om den inte stänger av sig själv kör jag tvångsavslutning med "på" knappen. Därefter brukar det fungera ett tag.

Kör med Lion för närvarande. Väntar på att banken ska uppdatera sin hemsida att de officiellt stöder ML.

1
Bevaka tråden