Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt min Time Capsule

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-07 17:40

Fick min nya SSD idag, kör i ett bootbart USB-minne med Mountain Lion och väljer att återställa datorn från en Time Machine-kopia. Blir ombedd att slå in lösenordet och hör så men då "skakar" bara lösenordsrutan till och menar att det är fel lösenord. Jag har ALDRIG ändrat detta så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Går tillbaka och väljer "Installera om OSX" och tänker att jag löser det andra i ett senare skede. Klickar mig fram och kommer till skedet där det står "Förbereder datorn för installation", då kommer det upp en ruta som säger "Kan inte hämta de ytterligare komponenter som krävs för installation av OS X."

Vadän detta?

Edit; gick in från min gamla Mac och ändrade lösenordet till min Time Capsule men fortfarande så "skakar" bara lösenordsrutan till och hävdar att det är fel trots att jag knappar in det nyskapade lösenordet!

Senast redigerat 2013-01-07 17:58
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-07 17:49

Långskott, men har du rätt inmatningskälla? ÅÄÖ i lösenordet?

Tråd med samma felmeddelande: http://www.99mac.se/mac-os-x/289591-hamta-de-ytterligare-komponenter-kravs-installation-mac-os-x.html

Är SSD:n formatterad rätt?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-07 17:58
Ursprungligen av reboot81:

Långskott, men har du rätt inmatningskälla? ÅÄÖ i lösenordet?

Tråd med samma felmeddelande: http://www.99mac.se/mac-os-x/289591-hamta-de-ytterligare-komponenter-kravs-installation-mac-os-x.html

Är SSD:n formatterad rätt?

SSD:n är rätt formatterad, kommer ju bara inte åt min TC (backupen) från installern. Vad menar du med rätt inmatningskälla? Inget å ä ö i lösenordet.

Ok, nu har jag kommit förbi lösenordsbiten och får välja vilken säkerhetskopia jag ska återställa från. Klickar på den senaste och i nästa steg ska jag välja vilken målplats (hårddisk) och då står det bara "Letar efter skivor..." och så hittar den inte SSD:n. Har formatterat disken i Mac OS Extended (Journalförd). Några idéer?

Senast redigerat 2013-01-07 18:21
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-08 19:30

Nej, men hur kom du förbi lösenordsbiten? Bra att veta ifall man själv hamnar i fällan.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-09 19:13
Ursprungligen av kenjon:

Nej, men hur kom du förbi lösenordsbiten? Bra att veta ifall man själv hamnar i fällan.

Gjorde inget specifikt, efter x antal försökt fungerade det bara. Känns ju lite instabilt, minst sagt.

1
Bevaka tråden