Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp filmer direkt från time capsule

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena grabbar!
Har under julen skaffat en time capsule och ATV3. Allting fungerar bra men undrar ifall man kan spela upp filmer via ATV3 från hårddisken på TC utan att datorn är igång.

Ursprungligen av kason89:

Tjena grabbar!
Har under julen skaffat en time capsule och ATV3. Allting fungerar bra men undrar ifall man kan spela upp filmer via ATV3 från hårddisken på TC utan att datorn är igång.

Nej du måste ha datorn med iTunes igång och filmerna inlagda.

Tack för snabbt svar! Får skaffa usb-kabel istället.

Tyvärr finns det inte ngt fungerande untethered jailbreak till ATV3 än (som jag känner till).

ATV2 med jailbreak fungerar utmärkt för att göra det du efterfrågar. Tittar faktiskt på film från TC på min ATV2 nu samtidigt som jag skriver

• Medlem
  • Jämtland
  • 2013-01-10 21:08

Tack för snabbt svar! Får skaffa usb-kabel istället.

USB-kabel till?! Ingen av de nya ATV (2/3) kan läsa från en extern HDD ansluten via USB-porten. Oavsett jailbreak eller inte. Det är en hårdvarubegränsning i USB-porten. Bara så du vet... om det inte var något annat du menade. I så fall, carry on.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-10 21:17
Ursprungligen av kim_sv:

USB-kabel till?! Ingen av de nya ATV (2/3) kan läsa från en extern HDD ansluten via USB-porten. Oavsett jailbreak eller inte. Det är en hårdvarubegränsning i USB-porten.

Bara Apple som kommer undan med en sådanonödig begränsning av en mediaspelare. Men det är klart Apple vill ju helst att det bara konsumeras iTunes-köpt eller hyrt material på ATV.

Ursprungligen av kim_sv:

USB-kabel till?! Ingen av de nya ATV (2/3) kan läsa från en extern HDD ansluten via USB-porten. Oavsett jailbreak eller inte. Det är en hårdvarubegränsning i USB-porten. Bara så du vet... om det inte var något annat du menade. I så fall, carry on.

Men borde det inte gå att koppa usb-kabel mellan TC och smart TV som alla andra hårddiskar?

Men borde det inte gå att koppa usb-kabel mellan TC och smart TV som alla andra hårddiskar?

TC mountas väl inte via USB tror jag. Det är en ingång rent mjukvarumässigt. Men jag har aldrig testat däremot är det intressant om någon gjort det.

Frågan är varför man ska koppla via USB på SmartTV som är ansluten till nätverket där TC kan agera filserver?

• Medlem
  • Jämtland
  • 2013-01-10 21:25

Möjligt, men det är fritt fram att streama eget material från valfri dator (PC/Mac) via iTunes. Dock kan jag hålla med, det är lite väl låst. Jag skulle iofs helst se appar som t ex. Plex. USB-kabel känns lite 2005

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-12 17:04

Nej, det går inte. TCs USB är för att kunna koppla in andra hårddiskar, skrivare etc.
USB finns i två varianter, host och "klient" (kommer inte ihåg vad den kallas). Man kan inte koppla ihop två hosts med varandra (både TV och TC är host), lika lite som två "klienter". Det måste vara en av varje.

1
Bevaka tråden