Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wi-Fi av vid väckning av dator

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ibland när jag väcker min macbook pro (lyfter locket och loggar in) så är Wi-Fi-funktionen avstängd helt, och jag får då klicka på ikonen i fältet högst upp och sätta på Wi-Fi igen. hur kommer detta sig? och hur löser jag det så att det inte händer igen?

Senast redigerat 2013-01-20 12:39
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-21 09:46

Eftersom det sker ibland är det lite svårt...
Ta bort nätverket från Nyckelringen, plocka bort .plist-filer, testa ny användare, installera combo-uppdateringen...

tagit bort nätverket från nyckelringen har jag gjort tidigare av en annan anledning men detta problem fanns även kvar efteråt.

vilka .plist-filer?
vad är combo-uppdatering? (har inga uppdateringar för datorn i appstore)
testa ny användare skulle jag ju kunna göra, men då problemet uppstår väldigt sällan så kan det bli svårt att få problemet att upprepa sig med den användaren och då veta om det löser problemet då jag inte kommer använda den användaren konstant som jag gör med den jag har nu.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-21 21:57

Med combo-uppdatering syftar kenjon på Kombinerad OS X Mountain Lion 10.8.2 -uppdatering och OS X Mountain Lion 10.8.2 Supplemental Update

plist-filerna kan man ta bort med

sudo rm /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.airport.preferences.plist

och

sudo rm /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.network.identification.plist

Då nollställs en hel drös med nätverksinställningar.

Gör gärna en kopia på filerna innan du tar bort dem.

ok, tack. ska kolla på det. men förmodar att uppdateringen redan är gjord då jag inte får upp något när jag söker efter nya uppdateringar i os x.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-21 22:57

Combouppdateraren kan återställa vissa filer som kanske är skadade, så du bör nog köra den ändå, trots att du har ett uppdaterat system.

1
Bevaka tråden