Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail synkroniserar dåligt med iOS.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-20 16:48

Jag har sedan en tid tillbaka (minns inte om det var något särskilt som orsakade detta men jag tror inte det) haft problem med att Gmail inte synkar som det ska. De mail som nedan saknar avsändare och är skickade för fyrtio år sedan är mail som jag har fått från mitt gmail-konto.

Är det någon som har varit med om liknande? Jag försökte söka efter problemet men hittar inte någon med samma problem (eller så kan jag bara inte formulera mitt problem). Alla andra inkorgar fungerar kanon.

Om detta uppstår (vilket det gör nio av tio gånger jag öppnar min mail-app) så är lösningen att stänga av appen och avsluta den i taskbaren för att sedan starta den igen.

Någon som sitter på en lösning?

Händer ibland, förmodligen är mailen tomma, ta bort.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-20 22:44
Ursprungligen av keptang:

Händer ibland, förmodligen är mailen tomma, ta bort.

Dock är så inte fallet, för mailen går inte att ta bort och att starta om mappen gör att riktiga mail dyker upp i dess ställe. Det är alltså alla mail från Gmail som blir såhär, inte det att det dyker upp tomma extramail.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-21 19:09

Det beror inte på dålig förbindelse? Jag får ibland sådana mail, och om förbindelsen går ner under hämtningen, saknas ju innehållet i mailet (tills jag kopplar upp nästa gång).

Beror inte på förbindelsen.

Jag såg det själv då jag körde Gmail (Google Apps), väldigt sällan dock.

Nu kör jag inte Gmail längre..

1
Bevaka tråden