Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wordfråga

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Wordfråga, eller rättare sagt två. Jag har Word X. Hur gör man kursiv resp. fetstil med kortkommando? Trycker man K och F kommer det upp något annat. Jag ORKAR inte gå till formateringspaletten tvåhundra gånger om dagen!

Jag undrar även om någon vet hur man kan få in ett helt ord i texten genom att bara skriva en bokstav. Jag har kollat på infoga autotext, men det verkar inte motsvara mina behov. Jag sitter med en LÅNG text om Tjajkovskij, så ni förstår kanske...

Jag har såklart försökt med hjälpen men jag hittar det inte. Snälla hjälp en okunnig att bli upplyst! :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2003-09-25 14:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av basilika
Hur gör man kursiv resp. fetstil med kortkommando?

Står det någon tangentkombination bakom menyvalet? I så fal lden - om inte finns den ingen och macro är väl en enkel väg...

Citat:

Jag undrar även om någon vet hur man kan få in ett helt ord i texten genom att bara skriva en bokstav. Jag Jag sitter med en LÅNG text om Tjajkovskij, så ni förstår kanske...

Sedan urminnes tider har det funkat att skriva ett unikt nonsensord (ex.v. tkj) och sedan gör en "serach/replace" när man känner för att ändra tkj till Tjajkovskij...

Citat:

Jag har såklart försökt med hjälpen men jag hittar det inte.

Help och manualer är för mesar...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-25 14:06

1. Kommando - I (italics) resp kommando- B (bold).

2. Om du inte trivs med autotext kanske autokorrigering kan vara nåt. Lägg t.ex in att "tjk" ska ersättas med "Tjaikovskij"

Lycka till!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
[B]Står det någon tangentkombination bakom menyvalet? I så fal lden - om inte finns den ingen och macro är väl en enkel väg...

Tack! jag använder gärna macro, men jag har ingen aning om vad det är!

• Oregistrerad
  • 2003-09-25 15:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av basilika
jag använder gärna macro, men jag har ingen aning om vad det är!

Onödigt enl. ovan.
Men kika gärna på det på egen hand när du får lite tid över - hands on och trail and error är ett utmärkt sätt att lära sig när det gäller saker som inte är definitiva...
(trail and error i terminalen är ju mindre lyckat )

Sedan om du vill ha möjligheten att skriva mystiska ord och få dessa "utvecklade" till längre ord eller fraser i ALLA program så kolla på TypeIt4Me. Toppen för oss utvecklare:

http://www.typeit4me.com/

/Ola

1
Bevaka tråden