Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med att ladda ner

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp!!
Kan inte ladda ner filer i vare sej Safari eller Explorer!
När jag trycker på ladda ner så händer det ingenting!
Har ominstallerat Safari femtiotolv gånger!!

Hjäälp!!

• Oregistrerad
  • 2003-09-25 15:34

Nä.. .det är väl bra
Jag minns förr när netscape hade dille på att läsa in .hqx filer och försöka läsa dom som text... Vilken tid det tog och vad knasigt det blev när filen laddats ner i webläsaren och man sedan skulle försöka spara den...
Var glad du

• Avstängd
  • 2003-09-25 15:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av igor.ibt
Hjälp!!
Kan inte ladda ner filer i vare sej Safari eller Explorer!
När jag trycker på ladda ner så händer det ingenting!
Har ominstallerat Safari femtiotolv gånger!!

Hjäälp!!

Har du PC Win eller?

Sej är en torskfisk:D

• Medlem
  • 2003-09-25 16:06

Har du haft SpeedDownload installerat ?
I så fall finns det förmodligen rester kvar av det programmet, gör en sökning på hd'n efter SpeedDownload och rensa bort.
Jag har för mig att det ska gå att göra "Spara länk till skiva" ändå så då kan du ladda ner SD, installera, sen använda avinstalleraren för att ta bort.

• Medlem
  • Partille
  • 2008-03-26 00:44

hej jag har exakt samma problem kan inte ladda ner något, när jag klickar på download händer det inget, vad ska man göra för att kunna ladda ner filer och annat från nätet??

• Medlem
  • 2008-03-28 20:33
Ursprungligen av nishka:

hej jag har exakt samma problem kan inte ladda ner något, när jag klickar på download händer det inget, vad ska man göra för att kunna ladda ner filer och annat från nätet??

Kan du bifoga en länk till något du inte kan ladda ner?

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-03-26 01:04

Vad har du för OS? Vad har du för Webläsare? Vad har du för leverantör? Skriv lite mer så kanske någon på 99 kan hjälpa dig.

Startar inte downloaden eller kan ni inte hitta den bara?

Första inlägget här är flera år gammalt. Misstänker att nummer 1 nedan är lösningen:

1) kanske inte vet att nedladdade filer hamnar just i "Hämtade filer"
(kolla i docken, långt bort till Höger)
2) testa att högerklicka på en länk till en fil på nätet och välj "hämta länkad fil som..."
fungerar det ?
4) Om igen, vilken Safari 3, 3.1 eller? Vilket OS X, 10.5.x ? 10.4.9?

• Medlem
  • 2008-03-28 20:41

Tips: kopiera länken till det du vill ladda hem (i Safari), öppna fönstret "Hämtade filer" (alt+äpple+L), klistra in länken i det fönstret och se om du får hem något.

1
Bevaka tråden