Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Produktivitetsappar för iPad!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tack och bock!
Än så länge funkar gratis bra, men jag antar att jag halar upp kreditkortet framöver. Bästa funktionen hittills är att kunna skicka mail till Evernote och lägga dem tillsamman med anteckningar och bilder i en liten hög som helst plötsligt kan kallas för ordning. Jag var precis inne på att skaffa typ 20 olika mappar i mailboxen för att kunna sortera olika mail, men hittade inget sätt att få med det över från datorn till paddan, t.ex. Detta löser problemet, plus att jag får möjlighet att lägga in annat som hör ihop med mailen. Jag är väldigt nöjd med det.

Nu får ni hojta om det blir trådkapning, för det är inte meningen. Vilka tilläggsappar till Evernote använder ni och varför?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-02 13:17
Ursprungligen av Fitinghoff:

Nu får ni hojta om det blir trådkapning, för det är inte meningen. Vilka tilläggsappar till Evernote använder ni och varför?

Webbklippfunktionen och Clearly använder jag nästan varje dag. Helt fristående tillägg använder jag mer sällan - någon gång händer det att Skitch åker fram för att anteckna på bilder - foton eller skärmdumpar.
Exempel: inför möbelinköp fotas platsen där vi vill att möbeln ska stå, sedan märker man upp med Skitch vilka mått som gäller. Det tar någon minut att göra på datorn eller med Ipad:en och det blir hyggligt lätt att visualisera ungefär hur möbeln passar hemma när man står ute i möbelbutiken eller på loppisen.

Ursprungligen av jahve:

Webbklippfunktionen och Clearly använder jag nästan varje dag. Helt fristående tillägg använder jag mer sällan - någon gång händer det att Skitch åker fram för att anteckna på bilder - foton eller skärmdumpar.
Exempel: inför möbelinköp fotas platsen där vi vill att möbeln ska stå, sedan märker man upp med Skitch vilka mått som gäller. Det tar någon minut att göra på datorn eller med Ipad:en och det blir hyggligt lätt att visualisera ungefär hur möbeln passar hemma när man står ute i möbelbutiken eller på loppisen.

Hittar inget som heter clearly, vad är det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-03 02:42

Tack och bock!

evernote - bilder

Ursprungligen av jahve:

Webbklippfunktionen och Clearly använder jag nästan varje dag. Helt fristående tillägg använder jag mer sällan - någon gång händer det att Skitch åker fram för att anteckna på bilder - foton eller skärmdumpar.
Exempel: inför möbelinköp fotas platsen där vi vill att möbeln ska stå, sedan märker man upp med Skitch vilka mått som gäller. Det tar någon minut att göra på datorn eller med Ipad:en och det blir hyggligt lätt att visualisera ungefär hur möbeln passar hemma när man står ute i möbelbutiken eller på loppisen.

Jag försöker bekanta mig med evernote och just ang. bilder så undrar jag om det finns inbyggt i appen att man kan justera bilder. Om man kopierar en bild i evernote så blir den ofta för stor. Hittar ingen sådan funktion…….

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-02-18 15:37
Ursprungligen av calinou:

Jag försöker bekanta mig med evernote och just ang. bilder så undrar jag om det finns inbyggt i appen att man kan justera bilder. Om man kopierar en bild i evernote så blir den ofta för stor. Hittar ingen sådan funktion…….

Jag har inte hittat något. Jag hade hellre vilja ha thumbnails (med eller utan preview) många gånger.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-02-20 11:52
Ursprungligen av calinou:

Jag försöker bekanta mig med evernote och just ang. bilder så undrar jag om det finns inbyggt i appen att man kan justera bilder. Om man kopierar en bild i evernote så blir den ofta för stor. Hittar ingen sådan funktion…….

Det finns nog inte inbyggt, men ett sätt att minska bildernas storlek är att dubbelklicka på bilden som då öppnar Förhandsgranskning (Preview.app). I det programmet kan du sedan ändra storleken på bilden. När du sparar bilden och om allt går som det ska, så uppdateras bilden också i Evernote-anteckningen.

...förutsatt att du använder Evernote i Macen...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-02-20 20:55
Ursprungligen av Fitinghoff:

...förutsatt att du använder Evernote i Macen...

Just det... ipad var det ja.

Wifi Photo Multiloader heter en app jag har på min iPhone. Vet inte om den är universell men den kanske går att använda på iPad.

Appen funkar så att den låter dig välja filer, filmer/bilder, ur kamerarullen. Dessa komprimeras sedan o när komprimeringen är färdig får du en IP-adress till din telefon. Skriv in adressen i adressfältet på datorns browser och ladda ner paketet till datorn.

Vad jag sett finns det två varianter av detta program; Multiloader Wifi och Multiloader Dropbox. Jag har den första

Efter att ha läst lite om den Dropboxkopplade Multiloadern inser jag en enorm fördel med denna iaf jämfört med den vanliga bildströmmen eller vad det nu kallas: Fördelen är att det går att välja vad som ska laddas upp medan den vanliga fotosynken bara tar allt.

Nackdelen med båda dessa är att man måste ha utrymme på telefonen så en zip-fil kan skapas

Senast redigerat 2014-02-27 17:56
Bevaka tråden