Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stör ej

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Undrar lite över funktionen "stör ej" på iPhone. Jag vill använda min telefon som fjärr när jag kör powerpoint, men vill då blockera inkommande samtal så att jag inte blir avbruten. Vad jag förstår kan inte funktionen "stör ej" göra detta eftersom skärmen måste vara släckt för att funktionen ska aktiveras, men när jag använder iPhonen som fjärr är ju skärmen rimligtvis aktiverad.. Finns det någon app som gör samma sak? D.v.s blockerar notiser, inkommande samtal, sms mm, tills man är klar?

MVH
David

Flygplansläge?

enkel lösning:)

Hittade :).

Ursprungligen av flishuvud:

Hittade :).

Hittade vadå?

Men flygplansläge kan jag väl inte ansluta till trådlösa nätverk, vilket jag måste kunna för att ansluta till powerpointpresentationen?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-24 12:33
Ursprungligen av flishuvud:

Men flygplansläge kan jag väl inte ansluta till trådlösa nätverk, vilket jag måste kunna för att ansluta till powerpointpresentationen?

Ju, det ska gå att ansluta till wifi när man har flygplansläge

Du kan aktivera WiFi igen efter att ha slätt på flygplansläge.

Du kan slå på wifi separat. Så kör jag varje gång jag flyger Norweigian.

fast du har rätt, jag tänkte inte på det.

då modifierar jag mitt svar till:

flygplansläge
slå av notiser för meddelanden och mejl
aktivera wifi

det borde fungera även om det är fler tryck än vad jag vill ha

Hittade hur man sätter på wifi när flygplansläge är aktiverat. Enda omvägen jag måste ta nu är att istället för att dela ett nätverk från telefonen måste jag skapa ett från datorn, men det funkar ju det också.

1
Bevaka tråden