Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföra filer från HD och DV band till Mac Pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt överföra filer från bandspelare: Sony GV-HD700 till Mac Pro ny från 2012 med
OS X 10.8.2 utan att lyckas men det fungerade utmärkt till gamla datorn Mac Pro 2008 med OS X 10.7.5.

Med Nya datorn OS X 10.8.2 försökte jag med program som Final Cut Pro 6, Adobe Premier 5.5 och iMovie utan att lyckas.
Hur gör jag för att överföra filer från HDV och DV mini band till datorn?.

Sony GV-HD700:
Sony GV-HD700 HDV Video Walkman VCR GVHD700/1 B&H Photo Video

Kablar jag använde emellan:
FireWire-400 6/4 1,0 m > Firewire | Kjell.com
FireWire adapter 9 ha-6 ho > Firewire | Kjell.com

Tacksam få hjälp.

Tänk på att iMovie 08 och senare inte tankar in komplett vad gäller DV - bara varannan linje. iMovie HD (06) klarar det däremot:
http://www.99mac.se/foto-grafik-videoproduktion/293278-att-anvanda-imovie-hd.html

Mer info här:
http://www.99mac.se/mac-os-x/296701-ansluta-kamera.html

Hämta hem iMovie HD 06 här: iMovie HD 6.0.3

Du måste dock ha iMovie 08 (!) installerat på datorn för att kunna installera just denna specialversion av HD 06 som togs fram åt missnöjda 08anändare. Finns nog något hack någonstans så att du slipper lägga in 08an först - men fråga mig inte var. Själv hade jag ver 08 liggande...

Hej Johan och tack...

Jag har nu försökt flera ggr utan att lyckas tyvärr. Den där länken iMovie HD 6.0.3 är update.. fungerar inte. När jag skulle installera iMovie 08 fick jag meddelande att jag har en nyare version installerat så det går inte att genomföra det.

/J

Googla lite. Har för mig att det skall finnas ett hack där man går in i programpaketet och tar bort någon liten fil som markerar om 08 finns eller ej. Därefter "tror" HD06 att o8an finns, och kan installera. Typ.

Märkligt. Hos mig hamnar de två inläggen jag skrev ovan i omvänd tidsordning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-03 09:32

Prova art hämta direkt med Quick Time,

Tack ni alla hjälpsamma.

Jag har inte försökt med er tips ännu. Använt den gamla datorn än så länge men ska försöka lösa med den nya sen när tid tillåter för den gamla ska jag sluta använda sen. Jag återkommer.

1
Bevaka tråden