Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox bakgrundsaktivitet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, är det någon som har koll på om appen Dropbox medför en latent process i iOS 6? Jag vill helst minimera antalet processer som körs utan att diverse appar är öppna. Jag får intryck av att den ligger och slumrar i bakgrunden hela tiden, för att möjliggöra snabb åtkomst från exempelvis Kamerarullen som den kan tanka över per automatik.

Jag har i dagsläget ingen möjlighet att se aktiva (system)processer på telefonen (jmfr Aktivitetskontroll). Men jag hoppas Ni har bättre koll. Hur mycket resurser tar den i så fall?

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-25 00:53

Har du problem med din iPhone/iPad? Anser du att den inte funkar som den ska eller är slö på något sätt?

Nej, jag kan inte påstå att min iPhone 4S är slö... men det vill jag ju inte heller att den ska bli i takt med fler och fler appar som samverkar.

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-25 01:16

Använd din telefon. Tänk inte på hur mycket RAM-minne som är tillgängligt, hur många appar du har i listan för senast använda, glöm processer och aktivitetskontroll.

iOS sköter allt det där utmärkt åt dig så du kan ägna dig åt det väsentliga. Att just använda din telefon.

1
Bevaka tråden