Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur levererar apple (iphone)?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har tidigare bara beställt större prylar från apple (som t.ex mac mini som skickades direkt från fabrik) och då levererade de med TNT.

hade nu tänkt att lägga en beställning på en iphone och funderar över hur de levererar denna, är det även budfirmor som sköter detta också? eller skickas mindre saker (som iphone) med posten?

anledningen till att jag undrar är dels för att jag inte hittade någon info om detta på deras sida och dels för att jag helst vill att det skickas med posten i detta fall då budfirma ställer till en del problem just nu då man måste vara hemma för att ta emot det och de brukar vara sisådär bra på att ringa upp om man inte är hemma.

nevermind, kom efter mycket krångel fram till en person på apple som kunde svara på min fråga. de levererar ALLTID med budfirma och alltså ALDRIG med posten.

Ja, det är sen gammalt.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-01-25 23:03

Leverera till ditt jobb?

Det kommer sluta med att nån tjomme som låter hemskt sömnig ringer hem till dig och säger att du måste pallra dig 4,6 mil till andra sidan stan för att hä,mta en låda med grejen.

Budbolag har en speciell avdelning i helvetet. De klarar endast undantagsvis av att leverera något då "normala" folk ju inte är hemma mitt på dagen - man är ju på sitt arbete....

Bara vänta så kommer det där samtalet. Det kan även komma en avi i lådan.
De kommer även ljuga dig rakt i ansiktet och säga att de minsann vart hemma hos dig flera gånger och försökt
leverera grejerna - men du har inte vart hemma. Trots att du tog ledigt och satte dig under brevlådeinkastet i dörrn.

Och Nej, de KAN inte lämna ut numret till chauffören, för de HAR inga mobiler (2013?)

Mitt hat mot alla dessa bolag som tar dyra pengar för halvdant jobb är obeskrivligt.

Jag beställde ett fodral till min iPad på black friday-rean och den kom i lådan hemma. Flextronics stod det på tejpen, men det kan ju ha varit någon annan budfirma som levererade. Hörde inte ett smack om när den skulle komma, helt plötsligt låg det ett paket på hallmattan...

1
Bevaka tråden