Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappat skärpan med iPhone4s

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Kameran på min iPhone 4s har tappat skärpan vid
närbilder.
Om jag exvis ska fota ett dokument så är det helt oläsligt.
Tidigare funkade det perfekt.
Bilder på avstånd har jag inga problem med.
Har gjort rent linsen men ingen skillnad.
Har tom återställt till fabriksinställningarna utan resultat.

Vad fanken har hänt?
Och vad gör man?

Ursprungligen av Sventa46:

Hej
Kameran på min iPhone 4s har tappat skärpan vid
närbilder.
Om jag exvis ska fota ett dokument så är det helt oläsligt.
Tidigare funkade det perfekt.
Bilder på avstånd har jag inga problem med.
Har gjort rent linsen men ingen skillnad.
Har tom återställt till fabriksinställningarna utan resultat.

Vad fanken har hänt?
Och vad gör man?

Om du trycker mer än 2 sekunder på skärmen där du vill fokusera så låser telefonen fokuseringen på den punkten. Funkar det då?

Har du garanti kvar så lämna in den annars finns det kameror att köpa och byta ut. Tror(!) att dom ligger på ca 350:- från Kina. Jobbet är ganska okej i svårighetsgrad för att byta ut den själv. Om man är helt novis alltså.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-27 11:04
Ursprungligen av grenhall:

Om du trycker mer än 2 sekunder på skärmen där du vill fokusera så låser telefonen fokuseringen på den punkten. Funkar det då?

Har du garanti kvar så lämna in den annars finns det kameror att köpa och byta ut. Tror(!) att dom ligger på ca 350:- från Kina. Jobbet är ganska okej i svårighetsgrad för att byta ut den själv. Om man är helt novis alltså.

Runt $18 får du tag i en utbyteskameramodul för som fungerar utmärkt. Som du säger så är det inte direkt svårt att byta heller, först av med batterilucka. Sen bort med EMI-skölden och efter det är det bara att klicka ur den gamla kameran.

Ursprungligen av CEk:

Runt $18 får du tag i en utbyteskameramodul för som fungerar utmärkt. Som du säger så är det inte direkt svårt att byta heller, först av med batterilucka. Sen bort med EMI-skölden och efter det är det bara att klicka ur den gamla kameran.

Varför förklarar du det för mig? Det var en fingervisning till TS så han/hon inte betalar 1000:- för en kamera till 4S.

Tillägg: Ta alltid bort batterikontakten vid reparation. Trist med oavsiktlig kortslutning.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-27 12:49
Ursprungligen av grenhall:

Varför förklarar du det för mig? Det var en fingervisning till TS så han/hon inte betalar 1000:- för en kamera till 4S.

Tillägg: Ta alltid bort batterikontakten vid reparation. Trist med oavsiktlig kortslutning.

Kommenterade bara ditt inlägg, inget illa menat.

Tack för tipsen!

Ska kolla upp det.

1
Bevaka tråden