Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två mejlprogrampå samma enhet

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-28 08:54

Har en massa mejladresser, 3-4 som jag använder och en hel hög som, kontak, info och support.

I det första mejlprogramet vill jag ha mina vardagsmejl.
I den andra, alla kontak, info och support, adresser som behöver besvaras omgående. Det är inte ofta men de få gångerna det händer drunknar de bland de 151:n andra obesvarade mejlen.

Hade de legat i en egen mejlklienten hade man fått en fin röd markering, 1 oläst mejl.

IOS eget funkar bra för mig, men att ha två installationer av det med olika mejladresser i varje gissar jag inte går.

Men installera ett till annat mejlprogram och lägga in berörda adresser borde funka.
Vad finns det? (Inget av mejlen är Google, hotmail eller liknande)

Du kan använda hur många konton du vill i iOS (ok, kanske inte 200, har inte testat).

Funkar inte det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-28 10:57

Mailappen samlar ju alla inlästa mail i en fiktiv inkorg, där du ser alla mail, oavsett vilket konto det kommer från. Så du behöver inte ens växla konto, om du bara ska läsa och besvara emailen. Och du får din markering på olästa mail oavsett konto.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-28 11:33

Jag vill dela upp mejlkontona på två se bild.

Mail till vänster har alla vardagsmejlen och den till höger har då support och alla som jag väldigt sällan får mejl till men när det kommer är det önskvärt att svara snabbt.

För mig blir det då väldigt tydligt när det kommit ett mejl till support etc. som behöver besvaras snabbt.

Att ha alla i samma mejlapp som nu blir det lätt att man missar de få men viktiga mejlen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-28 11:39
Ursprungligen av ne100:

Jag vill dela upp mejlkontona på två se bild.

Mail till vänster har alla vardagsmejlen och den till höger har då support och alla som jag väldigt sällan får mejl till men när det kommer är det önskvärt att svara snabbt.

För mig blir det då väldigt tydligt när det kommit ett mejl till support etc. som behöver besvaras snabbt.

Att ha alla i samma mejlapp som nu blir det lätt att man missar de få men viktiga mejlen.

Det går inte att göra.

Du får i så fall istället vara uppmärksam på de notiser du får i din iOS-enhet, att där se om det inkomna mailet är något att agera på eller ej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-28 11:42

Kika på Sparrow och/eller Mail+

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-28 11:55
Ursprungligen av kladda:

Kika på Sparrow och/eller Mail+

Ska kolla om det går att dela upp kontona mellan de två mejlapparn Mail/Sparrow blir det bra.

Ett alternativ kan vara att slå av att mail från de oviktiga konto ska räknas in i antalet olästa mail som visas på mailikonen?

  • Medlem
  • 2013-01-28 15:04

Och notiser kan väl visas bara för visa konton om man vill?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-28 16:40

I annat fall kan man ju ställa in att det ska vara manuell hantering på de "oviktiga" och Push på de viktiga, då flaggas ju de viktiga per automatik medans mailen i de oviktiga kontona först hämtas när man går in i Mail.app.

1
Bevaka tråden