Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontaktbilder i kontaktlistan?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2013-02-07 11:26

Hej! Jag är ganska ny med Iphone... och jag undrar hur man får så att kontaktbilderna visar i kontaktlistan. Går det? Just nu ser jag ju bara namnen på mina kontakter, men jag vill ha bilderna också!

Ursprungligen av Misty:

Hej! Jag är ganska ny med Iphone... och jag undrar hur man får så att kontaktbilderna visar i kontaktlistan. Går det? Just nu ser jag ju bara namnen på mina kontakter, men jag vill ha bilderna också!

Om du jailbreakar kan du installera en app som heter Cyntact.

Inte utan att jailbreaka.
Då kan du köra Cyntact.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2013-02-07 15:04

Tack för era svar...

Ursprungligen av keptang:

Inte utan att jailbreaka.
Då kan du köra Cyntact.

Jag har aldrig förstått vitsen med det här å jailbreaka. Är inte det farligt? Jag har hört att garantin inte gäller längre då. Vad händer egentligen när man jailbreakar? Jag har tidigare använt Android men tänkte nu prova något nytt, därför fick det bli en iPhone. Jag är nöjd med den men det är sånahär små saker som irriterar mig, jag vill kunna se kontaktbilderna!

Det är upp till var och en och avgöra om man tycker det är farligt eller inte.
Som att gå mot röd gubbe typ.

Antingen vill man/vågar man det eller så är man nöjd med hur det fungerar nu.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-07 15:39

Det är upp till var och en och avgöra om man tycker det är farligt eller inte.

Antingen vill man/vågar man det eller så är man nöjd med hur det fungerar nu.

Hehehehe snacka risknivå här, pratar vi röd gubbe i Säffle eller röd gubbe i centrala Stockholm

@CUBEIS, New York!

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-07 15:42

Jag har inget emot att man jailbreakar, själv har jag ingen nytta av det men kan köpa att andra anser sig ha det. Dock tycker jag inte att man bör smyga med vilka faror det för med sig. Att jämföra jailbreak med att gå mot röd gubbe är helt snett, det finns stora fallgropar med jailbreak som man inte har möjlighet att ha koll på när man har jailbreakat. Det är den chansningen man tar om man väljer att jailbreaka men sedan är det ju som sagt upp till var och en.

Ursprungligen av zinned:

Jag har inget emot att man jailbreakar, själv har jag ingen nytta av det men kan köpa att andra anser sig ha det. Dock tycker jag inte att man bör smyga med vilka faror det för med sig. Att jämföra jailbreak med att gå mot röd gubbe är helt snett, det finns stora fallgropar med jailbreak som man inte har möjlighet att ha koll på när man har jailbreakat. Det är den chansningen man tar om man väljer att jailbreaka men sedan är det ju som sagt upp till var och en.

Förstår inte ? Vad är felet med jailbreak helt lagligt. Är ju för att kunna installera tredjeparts appar även Cydia (Saurik) tar avstånd från piratappar. Förklara vad du menar.

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-07 20:25
Ursprungligen av Nalle55a:

Förstår inte ? Vad är felet med jailbreak helt lagligt. Är ju för att kunna installera tredjeparts appar även Cydia (Saurik) tar avstånd från piratappar. Förklara vad du menar.

Jag talar inte bara om att man ska göra rätt för sig och betala för de appar man skaffar. Det handlar också om att de program du lägger in från Cydia har inte genomgått den kontroll av koden som görs av Apple innan en app godkänns för AppStore. Du vet helt enkelt inte vad för kod du godkänner att köra i din telefon när du installerar program från Cydia.

1
Bevaka tråden