Hej alla!
Hoppas på lite hjälp och erfarenhet från vissa.
Kanske från någon som tyvärr råkat ut för samma problem.
Min Mac Mini som jag använder/använde enbart som media enter kraschade långsamt och är nu såpass död att jag behöver hjälp.
Det hela började med att den segade vid uppstart. Ibland kunde det ta 2 minuter, sedan 10. Då trodde jag först att nu var det dags att slänga in Lion på den också. Men innan detta så var det till sin ända. Den ville sedan inte starta upp alls. När den bootar vid första knapptryck och man hör det typiska Apple-chimet, inga problem. Därefter bara 1, 2 sekunder kommer felmeddelandet, tvärdöd. Min första tanke var ju hårddisken eftersom att den gick mot en seg död. Men sen skrämde någon upp mig i ett annat forum att det var logikkortet. Då e det ju egentligen bara att slänga skiten. Billigare att köpa ny. Men jag kan inte utläsa om det är ngt mer än hårddisken via felmeddelandet. Den hittar ju inte disken där bl.a. säger den. Men kan den på studs 1 till 2 sekunder efter Apples logo och chim bara krascha. Hinner den det, borde den inte stå och tugga lite?
Just det, något som e väldigt skumt. Kan inte heller starta från skiva. Ngt som jag väl borde kunna. Så logikkortet, NEJ(!!!), men ändå konstigt att den segade ihjäl sig som att det var hårddisken. Vad tror ni, om det e ngn som kan utläsa mer än vad jag kan om ni tittar på min länk och bilden där. Där står ju hittar inte disk. Men där finns ytterligare fil. Och råd på detta. PRAM har jag också provat.
Tack på förhand!!