Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DIY / BYO Fusion Drive fungerar inte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker skapa en FusionDrive med en SSD och en WD Veliciraptor, men det vill sig inte alls

diskutil coreStorage create LionsNest /dev/disk0 /dev/disk2
Started CoreStorage operation
Error: -69886: Invalid request

Vad är det som får Terminal att sparka bakut?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-07 19:19

Du ger väldigt dåligt med info om vad du har för dator och OS

Edit: Har du följt tex den här guiden till punkt och pricka?

http://hardwrk.com/blog/bulid-your-own-fusion...

Äsch jag tänkte inte tillräckligt långt. Startvolymen - disk1 - innehåller ju inte 10.8, utan 10.7. Klart att Terminalen inte känner igen kommandot. Pucko jag är

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-07 21:24
Ursprungligen av leonardo:

Äsch jag tänkte inte tillräckligt långt. Startvolymen - disk1 - innehåller ju inte 10.8, utan 10.7. Klart att Terminalen inte känner igen kommandot. Pucko jag är

Du vet väl att du inte skapa en Fusion Drive utan att formatera dina hårddiskar?

Du svingar bra - men missar bollen totalt.

Läs mitt förra inlägg en gång till.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-08 01:08

Varför jag ställde min fråga är för att jag tolkar det som att du tror att det spelar någon roll vad för OS du har på din hdd.
Det gör det inte eftersom för att kunna skapa en Fusion Drive måste du boota upp med Mountain Lion från ett usb-minne.
Sen starta Terminalen och skriva in alla kommandon.

Jag upprepar - läs inlägg #3 - noga.

Jag konstaterade strax innan jag skrev det att jag hade 10.7 ( Lion ) på startvolymen inte 10.8 ( Mountain Lion ). Det är bara det sistnämnda som stöder Fusion Drive. Därmed MÅSTE maskinen som ha härbärgera Fusion Drive startas i ML och inget annat. Likaså MÅSTE maskinen startas i ML under skapandet av BYO Fusion Drive. Jag hade lite för dålig koll på vad som fanns på partitionerna helt enkelt - vilket också framgår av post #3.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-14 13:26
Ursprungligen av leonardo:

Jag upprepar - läs inlägg #3 - noga.

Jag konstaterade strax innan jag skrev det att jag hade 10.7 ( Lion ) på startvolymen inte 10.8 ( Mountain Lion ). Det är bara det sistnämnda som stöder Fusion Drive. Därmed MÅSTE maskinen som ha härbärgera Fusion Drive startas i ML och inget annat. Likaså MÅSTE maskinen startas i ML under skapandet av BYO Fusion Drive. Jag hade lite för dålig koll på vad som fanns på partitionerna helt enkelt - vilket också framgår av post #3.

Och jag säger än en gång att det spelar INGEN roll vad du har på din startvolym för du ska inte starta FRÅN den när du skapar en Fusion Drive.
Utan du MÅSTE starta från ett USB-minne med Mountaion Lion på för du kan inte formatera en volym som du startar ifrån som är ett krav för att kunna skapa Fusion Drive.

Så än en gång det spelar ingen roll vad som finns på dina hårdiskar för dom kommer du alla fall vara tvungen att formatera för att kunna skapa en Fusion Drive.
Fattar du?

1
Bevaka tråden