• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-07 23:26

Hej!
Sitter, som vanligt, med min OS X Server..
Stötte på en märklig grej som stör mig ganska mycket faktiskt:
När jag går in via min iPad eller iPhone på min server via WebDAV laddar inte bilderna fram som Thumbnails. Inte så jobbigt kan tyckas, men tjejen har sin disk kopplad in till serven och ska resan lite bilder via sin iPad när hon jobbar på nätterna. Hon har 19 000 bilder så utan thumbs kan de bli lite tungrott

Jag har testat 3 olika apps varav en faktiskt laddar inte en thumb, dom andra två inte.
Den som laddar in suger generellt och är ganska oanvändbar (vanliga turen) så de hade varit gått att få någon av de andra att funka.
Det är OS X 10.8 och serven har absolut senaste mjukvaran.
Apparna jag testat är: iFiles och iStorage HD (dom laddar inte in thumbs) men WebDAV NAV laddar in thumbs men suger generellt.
Lägger jag däremot in mitt Dropboxkonto i iFiles eller iStorage så laddar dom fram thumbs snabbt och snyggt.

Nu tänker jag; vad har jag missat att aktivera på serven? Finns det något som måste fixas till för att detta ska funka? Vad bör va igång generellt för WebDAV att fungera? Att klicka sig in och titta på bilderna är inget problem. Sjukt skumt detta.

Tack på förhand!