Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvunna appar efter köp av ny iPad

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här är otroligt störigt, och jag har googlat för att försöka hitta, men inte kommit fram till något.
Jag har i min iphone, sedan flera telefoner tillbaka VLC.
Det har alltid följt med när jag bytt telefon.
Samma ska när jag köpte en iPad för några år sedan – VLC följde med när jag syncade den med datorn.
Men nu har jag köpt den nya iPaden och VLC (och flera andra appar) vägrar komma över.
De flesta appar går ju att tanka hem på nytt kostnadsfritt, även om det är störigt, men VLC finns ju inte längre.
What to do?

Kan jag med hjälp av min iPhone eller gamla iPad på något sätt få över VLC till den nya iPaden?
Hade varit toppen.
Om inte: vilken mediaspelare är bäst?

Tack!

Möjligen fungerar inte VLC med nyare versioner av iOS? Jag har själv haft VLC men det började krascha för mig så jag slängde helt enkelt bort det.
När du kopplar din nya iPad till datorn, titta efter i iTunes, markera din iPad i listan till vänster och sedan får du ett antal knappar eller flikar (beroende på version av iTunes) i övre delen av iTunes-fönstret. Markera "program" och se hur det ser ut där beträffande VLC.

Nej, du måste ha appen (.ipa) på din dator och installera den via iTunes.

Tips på mediaspelare vet jag inte, kör Plex.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-08 11:47

Mediaspelare för vad, lokala filer nedladdade på din iPad (format?), eller för strömmande?
GPlayer kör jag för lokala, AirVideo för strömmande.

Ok. Tack. Ska prova att synka den gamla ipadden en gång till så får vi se. Annars ger jag upp. Misstänker att det är senare iTunes som slaktar iphone-appar från ipad-sync, eller så har de helt enkelt sett till att blocka det på något sätt (och jag är inte angelägen om jailbreak). Men "en fullständig säkerhetskopia av iPad kommer lagras på den här datorn"-alternativet säger ju att den nya iPadden kommer se likadan ut som den gamla, men icke, som sagt. Tack för tipsen hursomhelst!

Ursprungligen av kimrin:

Det här är otroligt störigt, och jag har googlat för att försöka hitta, men inte kommit fram till något.
Jag har i min iphone, sedan flera telefoner tillbaka VLC.
Det har alltid följt med när jag bytt telefon.
Samma ska när jag köpte en iPad för några år sedan – VLC följde med när jag syncade den med datorn.
Men nu har jag köpt den nya iPaden och VLC (och flera andra appar) vägrar komma över.
De flesta appar går ju att tanka hem på nytt kostnadsfritt, även om det är störigt, men VLC finns ju inte längre.
What to do?

Kan jag med hjälp av min iPhone eller gamla iPad på något sätt få över VLC till den nya iPaden?
Hade varit toppen.
Om inte: vilken mediaspelare är bäst?

Tack!

Appar ligger inte i säkerhetskopian, inte heller media.

iTunes: Om iOS-säkerhetskopior

Dold text:

iTunes säkerhetskopierar följande information
Kontakter* och Kontaktfavoriter (synkronisera regelbundet dina kontakter till en dator eller en molntjänst som icloud som säkerhetskopia).
Data från App Store-program, inklusive köp inuti program (med undantag för själva programmet, dess tmp- och cachemapp).
Programinställningar, inställningar och data, inklusive dokument.
Autofyll för webbsidor.
CalDAV- och prenumererade kalender-konton.
Kalenderkonton.
Kalenderhändelser.
Samtalshistorik.
Kamerarulle (tagna foton, skärmdumpar, sparade bilder och videor. Videor större än 2 GB säkerhetskopieras med iOS 4.0 och senare.)
Obs! För enheter som saknar kamera heter Kamerarulle Sparade foton.
Game Center-konto.
Organisation av hemskärmen.
Köp inuti program.
Nyckelring (detta omfattar lösenord till e-postkonton, Wi-Fi, webbplatser och en del andra program. Om du krypterar säkerhetskopian med iOS 4 eller senare överförs nyckelringsinformationen till den nya enheten. Med en okrypterad säkerhetskopia kan du endast återställa nyckelringen till samma iOS-enhet. Om du återställer till en ny enhet måste du fylla i lösenorden igen.)
Förteckning över externa synkroniseringskällor (MobileMe, Exchange ActiveSync).
Platstjänstinställningar för program och webbsidor som du låter använda din plats.
E-postkonton (meddelanden säkerhetskopieras inte)
Installerade Profiler. När du återställer en säkerhetskopiering på en annan enhet, återställs inte installerade inställningsprofiler (såsom konton, begränsningar via en installerad profil.) Alla konton och inställningar som inte är associerade med en installerad profil återställs som vanligt.
Kartor-bokmärken, nyligen gjorda sökningar samt den aktuella platsen som visas i Kartor.
Konfigureringar av Microsoft Exchange-konton.
Nätverksinställningar (sparade Wi-Fi-platser, VPN-inställningar, nätverksinställningar).
Träningspass och inställningar som har sparats med Nike + iPod.
Anteckningar.
Cache/databas för webbprogram offline.
Parkopplade Bluetooth-enheter (kan endast användas om de återställs till samma telefon som gjorde säkerhetskopieringen).
Safari-bokmärken, cookies, historik, offline-data och sidor som är öppna för tillfället.
Sparade föreslagna korrigeringar (dessa sparas automatiskt när du förkastar föreslagna korrigeringar).
Meddelanden (iMessage och operatörs-SMS och MMS-bilder och MMS-videoklipp).
Tillförlitliga värdar som har certifikat som inte kan verifieras.
Röstmemo.
Kännetecken för röstbrevlådan (detta är inte lösenordet för röstbrevlådan, men används till validering när du ansluter. Det återställs endast till en telefon med samma telefonnummer på SIM-kortet).
Bakgrunder.
Webbklipp.
YouTube-bokmärken och historik.
* Dina kontakter är en del av säkerhetskopieringen för att bevara listor på aktuella samtal och favoriter. Säkerhetskopiera dina kontakter till en ”personal information manager” (PIM) som stöds eller till någon annan molnbaserad tjänst för att undvika risken för dataförlust.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-08 13:25

Därför är det ibland bra att synka med en dator också.

Ursprungligen av kenjon:

Därför är det ibland bra att synka med en dator också.

Jag synkar ganska så ofta mot datorn. Datorerna. Men jag köpte en ny i vintras och sålde den gamla. Antar att VLC låg på den.
Har dock provat att synka mot en gammal backup från 2011. Men det hjälpte inte. Och en ännu äldre dator jag har kvar gick inte att synka med alls för den hade för gammalt itunes och för gammalt system för att uppgradera. Är det lönt att fibbla med att uppgradera den? Lika bra att ge upp antar jag. synd. Jag gillade de spellistor jag hade och en del program och allt jag köpt i till exempel comixology. Antar att det är lika bra att börja om. Det har jag som sagt inte behövt på flera år trots byten. Måste säga att jag är lite besviken. Det var rent av bättre förr när allt fanns igen efter att man synkat.

Det finns för övrigt en MobileSync som är på 10 gb som jag plockade fram precis. Men även om jag synkar med den kommer INGA appar med. mycket, mycket märkligt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-09 09:57

Blandar du inte ihop synk och backup nu? Har du synkat ska dina appar finnas i iTunes, så även VLC.

hmm. ser nu att ett sådant alternativ. Är oldcshool här, och har aldrig riktigt fattat att sync och bacup är samma sak.

Ursprungligen av kenjon:

Blandar du inte ihop synk och backup nu? Har du synkat ska dina appar finnas i iTunes, så även VLC.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-10 19:26

Det är inte samma sak

1
Bevaka tråden