Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart display

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-02-16 18:31

Tappade min Iphone 4s på golvet. Den fick inga yttre skador. Men nu fungerar inte skärmen. Telefonen verkar fungera som den ska, dvs det går att ringa till den osv, men ingenting syns på displayen, den är bara helt svart. Touch-funktionaliteten fungerar bara delsvis (endast övre delen av skärmen), men det är svårt att veta när man inte ser vad som ska synas.

Har någon tips på vad jag kan göra? Är det bara Apple supporten som gäller?

Ursprungligen av taal:

Tappade min Iphone 4s på golvet. Den fick inga yttre skador. Men nu fungerar inte skärmen. Telefonen verkar fungera som den ska, dvs det går att ringa till den osv, men ingenting syns på displayen, den är bara helt svart. Touch-funktionaliteten fungerar bara delsvis (endast övre delen av skärmen), men det är svårt att veta när man inte ser vad som ska synas.

Har någon tips på vad jag kan göra? Är det bara Apple supporten som gäller?

Du kan försöka att fixa det själv om du är någorlunda händig. Ifixit.com har bra guider. Kolla om det är ngn kontakt som glappar, annars får du byta ut skärmen.

Har du garanti kvar så rekommenderar jag dock att du skickar in den så du inte tappar din garanti.

Ursprungligen av taal:

Tappade min Iphone 4s på golvet. Den fick inga yttre skador. Men nu fungerar inte skärmen. Telefonen verkar fungera som den ska, dvs det går att ringa till den osv, men ingenting syns på displayen, den är bara helt svart. Touch-funktionaliteten fungerar bara delsvis (endast övre delen av skärmen), men det är svårt att veta när man inte ser vad som ska synas.

Har någon tips på vad jag kan göra? Är det bara Apple supporten som gäller?

Har du köpt telefonen med ett abbonemang? Gå isåfall till en butik och se om de kan hjälpa dig. Det kan hända att det täcks av garantin.

Är den gammal så kan du reparera den själv. Det finns riktigt bra guider på ifixit.com. Kolla in dem!

1
Bevaka tråden