Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ändra ägarnamnet till Macintosh HD...?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-02-20 12:46

Hej!
Jag håller på ge bort en gammal & fin iMacG5 och vill förbereda så att den som får datorn ser _sitt_ namn vid "Home-ikonen" i sidofältet i Finder.
Genom Systeminställningar/User accounts så har jag ändrat admin-namnet men det ändrar ändå inte i Finder.

btw hur bifogar man bilder i det nya UI här på 99.mac? Tack...

Senast redigerat 2013-02-20 13:19
Ursprungligen av homesick:

btw hur bifogar man bilder i det nya UI här på 99.mac? Tack...

Det kan man inte. Den funktionen är borttagen. Man får lägga upp bilden någon annanstans, och länka till den.

• Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-02-20 13:26

Radera disken, lägg in systemet på nytt och stäng av!

Nye ägaren får då ställa in allt från början som denne vill ha det. Radera disken flera gånger, säkerhetsinställningar i Skivverktyg, så slipper dina filer komma i orätta händer.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-02-20 20:25

Jo, tack "jas", jag misstänkte detta men datorn stannar i familjen så att säga, och när jag har rensat alla mina filer och frigjort en massa utrymme så går den rätt så rappt, kul.
Dessutom så finns installerade många program med de senaste versionerna som fungerar på iMacG5 PPC (min är den sista PPC utgåvan...) vilket jag meckade ganska mycket med och jag vågar inte köra allt från början.
Fegis

• Medlem
  • 2013-02-20 21:08

Lättaste är att göra ett nytt adminkonto, med önskat namn et cetera, logga in på detta, och sedan radera det gamla.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-02-20 22:47

Tack Alix, detta tips förmedlar jag til den nye ägaren, datorn är nu på väg...

• Medlem
  • 2013-02-20 22:53

1
Bevaka tråden