Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemsidesfråga

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en egen .se-domän som ligger hos one.com. Nu har jag skaffat en gratis .tk-domän som ska användas på lite kul i samband med en större fest och jag vill inte använda min .se-domän. Jag ska få hjälp med att fixa till själva hemsidan men jag undrar om det är någon här som vet om jag på något sätt kan använda utrymmet som jag har hos one.com för att placera den tillfälliga .tk-sidan där. Jag vill att den offentliga adressen ska vara .tk-domänens namn.

Det beror lite på hur ditt konto hos one.com ser ut, om man kan ha flera domäner där, eller ej.

Men jag hade gjort så här:
- lägg den nya hemsidan i en under-katalog hos one.com. Låt säga att vi kallar katalogen för "festen".
- hemsidan får då en adress som ser ut så här: "GamlaDomänen.se/festen"
- sen ställer du in tk-domänen så att när någon går till "NyaDomänen.tk" så hamnar man på "GamlaDomänen.se/festen", men i webbläsaren ser det ut som man är på "NyaDomänen.tk". Jag använder en sådan funktion hos Loopia. Där heter det "Skicka vidare till extern URL". Leverantören av tk-domänen har säkert någon motsvarande funktion.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det beror lite på hur ditt konto hos one.com ser ut, om man kan ha flera domäner där, eller ej.

Men jag hade gjort så här:
- lägg den nya hemsidan i en under-katalog hos one.com. Låt säga att vi kallar katalogen för "festen".
- hemsidan får då en adress som ser ut så här: "GamlaDomänen.se/festen"
- sen ställer du in tk-domänen så att när någon går till "NyaDomänen.tk" så hamnar man på "GamlaDomänen.se/festen", men det ser ut som man är på "NyaDomänen.tk". Jag använder en sådan funktion hos Loopia. Där heter det "Skicka vidare till extern URL"

Tack, Jesper. Det ska jag testa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-25 19:50

One.com hade iaf senast jag hade med dem att göra en "en-domän-per-konto"-policy.

Vidabefodring som beskrivs ovan är ju ett alternativ för en temporär site..

1
Bevaka tråden