Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVDljud genom M-Box

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-26 17:16

Jag kör Logic (5) på min PowerBook G4 och har kopplat högtalarna via M-Box. Ljud från både iTunes och Logic går ut i högtalarna eftersom jag har ställt in utenhet (och indata) mot Mboxen i systeminställningarna. Vad som däremot inte styrs ut i högtalarna är ljudet från DVD-spelaren. Trots inställningarna fortsätter den att spela upp audio i de inbyggda högtalarna. Vad kan man tänkas göra åt detta?

Senast redigerat 2003-09-26 17:48

Jag har för mig att Digidesigns Coreaudio drivers inte stöder "Systemljud". Antagligen räknas DVD-ljudet som sådant.

Så här står det på Digidesign.com

In OS 9 you would have to install the Digidesign Control Panel that is an installation option on the Pro Tools LE Installer CD. The Digidesign control panel allows you to choose Digidesign as the output device in the Sound control panel and this will then play the Mac sounds out of the Mbox.

In OS X you can use the Core Audio Drivers to play other applications such as iTunes or Quicktime to play thru the Digidesign Hardware but it does not support playing back the Mac System Sounds. You can download the Core Audio Drivers from our web site for Pro Tools LE 6.0.1 and higher.

Mats B
Karlstad

• Oregistrerad
  • 2003-09-29 19:31

Ja, det låter ju onekligen som att det är så. Frågan är om det finns någon ytterligare mjukvara eller program till DVD-spelaren som går att anpassa till digidesign?

1
Bevaka tråden