Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej!
Jag funderar på att göra en vandring i Spanien och vill att släkten skall kunna se var jag är via "Hitta vänner" . Hur jobbar denna app?
Blir det fråga om datatrafik och roaming? Lite lur på att få dyra fakturor med svenskt abonnemang!
Nu använder jag inte appen, men testa att slå av "datatrafik" och se om det fortfarande fungerar?! Det borde rimligtvis vara samma sak som ha "data roaming" avslaget?!
MotionXGPS har möjlighet att dela position/spår via Facebook, Twitter och deras egna hemsida. Det senare alternativet går ut på att du ställer in din kod i appen till något mellan 0-99999. Sen går du in på http://gps.motionx.com/iphone/liveupdates/ och knappar in samma kod. Fördelen här är att alla och inte bara Applefolk kan se hur du traskar i bergen.
Kika på ett spanskt kontantkort, borde bli billigare.
MotionXGPS finns för både iphone och iPad, och har den käcka funktionen att du kan ladda ner kartor gratis i förväg till din enhet.