Hej! Nu gör jag ett premiärinlägg här på 99mac, som ny användare :)!
Jag har köpt mig en ipad och en time capsule och har lite frågor till Er erfarna nätverkare där ute!
Min situation: jag är nybörjare på nätverk och på apple. Jag bor i ett hus på landet (gammalt trähus...) och har inga kända störningar, hittar inte ens ett enda wifi i närheten utom mitt eget, jag har anslutit min time capsule och det gick bra, det jag har uppkopplat är två pc, två iphone, en ipad och en apple tv.
Mitt problem: nätverket har fruktansvärt dålig räckvidd, och täckningen svajar... Som nu... Jag sitter ung 4 meter från time capsulen med ipaden och täckningen svajar mellan en och tre wifi"bågar". Jag får det inte att räcka upp alls till övervåningen, ibland en täckningspinne men då blir jag oftast utkastad ganska snart... Jag har försökt mig på att byta kanal lite på måfå, men är som sagt inte helt insatt...någon som har bra tips?
Sedan har jag ytterligare två frågor
Kan jag på något sätt få min pc att autospara ändringar till time capsulen som en mac kan? Så att gjorda ändringar sparas.
Kan jag komma åt att lägga till filer på min time capsule när jag befinner mig i ett annat nätverk, och hur gör man?
Tack på förhand :)!
Idajosefina