Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pm 7100

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-09-26 20:11

Jag kom över PM 7100 idag för en hundring.Hur den är konfigurerad vet jag inte.Kan jag använda den till nått?

Ja, den går att använda till sådant som ordbehandling, bildhantering, layout, router, skrivarserver, surfning etc.

Allt fungerar, men det går naturligtvis inte att köra moderna programvaror på den direkt, såvida man inte uppgraderar den.

Jag hade i.a.f lagt in Word 5.1, Photoshop 4.0 och andra äldre programvaror och fått en alldeles utmärkt vardagsdator som i många fall är enklare att använda - och stabilare än många maskiner idag (såvida man inte kör Mac OS X förstås).

Men jag är nog ganska ensam om att uppskatta äldre Macar, tycker allt för många allt för gärna bara ser ner på dem och kallar dem skrot och sådant. Tja, ska man köra InDesign 2.0 och Photoshop 7 är de inte så lämpliga, men med äldre programvaror är de utmärkta.

Jag har t.ex en Quadra 650 som sommardator och det fungerar perfekt. Utmärkt responsitet etc, bara man använder rätt grejer i den.

Jag tycker helt klart om Power Mac 7100 och 8100.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-09-27 10:17

Vilket system är bäst på den?Jag har system 9.1 liggande.Men det kanske är bättre med ett lite äldre.

Citat:

Vilket system är bäst på den?Jag har system 9.1 liggande.Men det kanske är bättre med ett lite äldre.

Om du inte ska köra program som kräver OS 9, är nog 8.6 lagom.

8.6 är ett bra system, annars (om du inte ska köra 8.6-krävande program) är 8.1 inget dumt val. Det är mer lättdrivet än 8.6.

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-09-27 17:16

kör 7.6.1 på min 7100/66, vilket är mycket snabbare än 8.0+.

Installerar man "Appearance manager" så kan man köra de flesta program som kräver 8:an

1
Bevaka tråden