Jag lovade ju i en annan tråd att jag skulle skriva en liten recension om min Pebble.
Den blir rätt så kort, vill man ha utförligare beskrivning och bilder så finns ju Google…:-)
Utseende:
Ja, den är ju inte direkt vacker men jag har sett värre. Armbandet är dock ett hemskt i gummi så det böt jag snabbt ut mot ett i metall.
Byggkvalitet:
Inget att klaga på här, den känns solid. I vissa ljus kan skärmen skifta i färg lite, ungefär som olja på vatten.
Funktionalitet:
Som utlovat. Fungerar bra som klocka. Får jag ett SMS eller ett iMessage så vibrerar den och visar meddelandet. Om det ringer så vibrerar den och visar kontakten eller telefon-numret om det inte finns i adressboken.
Än så länge finns det inga appar för den och heller ingen publik SDK men båda är utlovade inom kort.
Batteri:
Den klarar inte sju dagar som har utlovats men väl drygt fem och det går ganska snabbt att ladda den.
Pris:
Betalade 115USD på Kickstarter, det plus momsen landade på ungefär 1400SEK. Ovanpå det betalade jag 400SEK för ett nytt armband så det blev ett helt ok totalpris. Med tanke på att min förra klocka kostade 7500SEK så kan jag inte klaga…:-)
Slutsats:
Jag är nöjd.