Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa appen för bildbehandling på iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2013-02-26 20:53

Jag är på jakt efter en riktigt bra app för att kunna göra snabb och ganska enkel bildbehandling i iPad. Tänkt att kunna snabbt fixa till bilder för att sedan skicka vidare för publicering. Jobbar normalt i Lightroom, Bridge och Photoshop och vet att det finns en Photoshopversion för paddan. Är den OK eller har ni andra förslag?
//anders

Photogene är bra har jag hört.

Svårt att säga vilken som är bäst för just dig. Beror helt på preferenser. Testa PS-versionen och se om den duger, den ska vara gratis vad jag vet.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2013-02-26 21:34

Nja, Photoshopappen kostar 75 kr, vilket är klart överkomligt, men jag var mest lite intresserad av om jag missat någon app i mängden. Skall kolla photogene.
//a

Ursprungligen av andersn:

Nja, Photoshopappen kostar 75 kr, vilket är klart överkomligt, men jag var mest lite intresserad av om jag missat någon app i mängden. Skall kolla photogene.
//a

PS Express är det som är gratis tydligen.

Ett tips är att googla efter olika alt och sedan se recensioner på youtube.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2013-02-26 21:40

Photoshop Touch är ganska trevlig, men den använder ett nytt knasigt filformat PSDX. Det går att importera/exportera på moderna Photoshop i datorn men inte äldre versioner.

(den klarar några andra format också men är rätt omständigt att arbeta med då)

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2013-02-26 22:15

Hittade några Photoshop touch-tutorials på youtube och det ser ju kul ut. Däremot nämndes i en att maxstorlek på bilder är 1600 x1600 pixlar. Kan det stämma?
//a

• Avstängd
  • Överallt
  • 2013-02-26 22:27
Ursprungligen av andersn:

Däremot nämndes i en att maxstorlek på bilder är 1600 x1600 pixlar. Kan det stämma?
//a

Det var så i en gammal version. 4000 x 3000 är det nu i version 1.4.1.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2013-02-26 22:35

OK, det låter bättre....
//a

Tycker personligen ArtStudio är snäppet bättre och mer intuitivt. Beror säkert på vad du vill kunna göra. Max upplösning dock 2592x1936.

1
Bevaka tråden