Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 5, börja synka med ny dator utan att börja om?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-02 15:49

Hej.

Jag har precis köpt mig en Macbook och vill nu börja använda den som huvuddator ihop med min iPhone iom att det är denna jag kommer sköta det mesta med från och med nu.

Men om jag förstått det rätt så kan man bara synka en iphone med 1 dator.
Hur gör jag för att börja synka med min macbook utan att återställa mobilen och börja om från början?

Om jag vill ha kvar bilder, appar osv?
Jag trodde itunes skulle tanka hem de program jag köpt automatiskt när jag loggade in med Apple ID men så verkar det inte fungera.
Man tycker ju att den borde skita i vilken dator jag använder om jag ändå verifierar mig med mitt apple id?

Du lägger över din media från gamla datorn till din Mac, börjar om från början och synkar med din Mac.

Du kan endast synka med 1 dator ja.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-02 16:49
Ursprungligen av keptang:

Du lägger över din media från gamla datorn till din Mac, börjar om från början och synkar med din Mac.

Du kan endast synka med 1 dator ja.

Funkar det med bilder och sånt? För jag fick problem när jag skaffade ny iphone, om jag ville lägga över gamla bilder till den så hamnade de bara i en mapp på telefonen men jag kunde inte redigera dem. T.ex. ta bort bilder, utan jag kunde enbart ta bort bilder som jag lagt in i telefonen genom iphoto, inte manuellt.

Hur fungerar det med apparna då? Hur får jag in de appar jag köpt på nya datorn så att jag kan synka dem? Måste jag göra om alla mappar osv?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-02 21:13

Börja med att flytta över hela iTunesbiblioteket till den nya datorn, då får du med alla inställningar och spellistor.
Apparna kan du ladda ner igen utan kostnad. Lättast är att koppla in din iPhone, högerklicka på den i iTunes och välja Överför inköp.
Det är väl främst musiken man inte kan synka från en dator. Kontakter ska gå, tror jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-02 21:17
Ursprungligen av kenjon:

Börja med att flytta över hela iTunesbiblioteket till den nya datorn, då får du med alla inställningar och spellistor.
Apparna kan du ladda ner igen utan kostnad. Lättast är att koppla in din iPhone, högerklicka på den i iTunes och välja Överför inköp.
Det är väl främst musiken man inte kan synka från en dator. Kontakter ska gå, tror jag.

Musiken är inget problem, det är mest överföringen av bilder osv jag är fundersam över. kontakter etc går väl genom icloud antar jag. Men om jag gör en säkerhetskopia genom itunes på nya datorn, sedan återställer mobilen, sedan återställer från säkerhetskopian, får jag då över allt utom musik och filmer?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-02 21:40

Läser du tillbaka en säkerhetskopia ska du få med även bilder och filmer. Men frågan är om du kan göra en säkerhetskopia på den nya datorn....
Har du inte tillgång till den gamla längre?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-02 21:56
Ursprungligen av kenjon:

Läser du tillbaka en säkerhetskopia ska du få med även bilder och filmer. Men frågan är om du kan göra en säkerhetskopia på den nya datorn....
Har du inte tillgång till den gamla längre?

Jo jag har tillgång till den gamla. Jag har säkerhetskopierat till en extern hårddisk så kan jag föra över säkerhetskopian på den till min nya dator?
När jag kopplat in iphonen i min nya macbook så har jag kunnat säkerhetskopiera, det verkar den göra av sig själv. Men jag kan inte synka något. Den förde även automatiskt över alla bilder till iphoto. Men jag har inte vågat mig på att återställa telefonen utfall att något skulle krångla, kändes säkrare att höra mig för här först.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-03 16:17

Kopiera över hela iTunesbiblioteket från din gamla dator till den nya, så ska det funka.

1
Bevaka tråden