Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa enhet för Viaplay?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj,

Skulle behöva tips på bästa enhet för att få tillgång till t.ex. Viaplay? Skulle helst ha det till min AppleTV, men får nog bita i det sura äpplet och köpa ett komplement, ser att en del Samsung BluRay spelare har Smart Hub som ger tillgång till Viaplay, Netflix och HBO. Någon som testat? Eller har förslag på något annat?

Tacksam för tips.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-02 18:47

AirPlay från iOS-enhet till ATV?

Får det inte att fungera med undertexter, så jag skulle vilja testa en dedikerad enhet. Då kanske jag kan klämma in allt på den.

Vilka är behoven?
Själv kör jag med en mini (2011/AMD) till TV, funkar bra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-03-03 05:58

PS3 har viaplay och netflix, skulle tro att HBO kommer dit så småningom.
Den har ju blu-ray också och finns ganska billigt nuförtiden.

Jag skulle vilja ha något litet och tyst. Tycker att det är löjligt skönt att själv få välja vad/när vi ska se på tv och med alla nya streamingtjänster så skulle det vara skönt att ha en enhet som samlar de största vi har i Sverige. Behöver inte vara en BluRay/DVD.

Någon som har tips?

En mini, så slipper du kompromissa och vara beroende utav att någon tillverkar en app för att det ska fungera.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2013-03-03 13:07

Håller med ovanstående. Har en mini till TV:n. Klarar netflix, viaplay och dvd-filmer utan problem.

Ja hade jag råd hade det blivit en Mac Mini, håller med om att det är det bästa alternativet. Men lite utanför min prisbild just nu, jag var liiiite otydlig där.

Så efter en Mac Mini, vad skulle ni satsa på då?

Finns inga bra alternativ och det kommer ändå att kosta, och innebära strul med appar etc.
Spara ihop till en mini.

Är det endast för Viaplay så är väl deras egna enhet det bästa.
Ingår i priset om man tecknar för 12 månader.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-03-03 16:05

Jag skulle aldrig köpa Samsung med Smart hub för att använda Viaplaay. har både TV och Bluray från dem som jag kört Viaplay i men det strulade verkligen, efter ett tag strulade film- och TVdelen av appen, det enda som gick att köra var sporten (i o f s var det huvudsaken F1) men inte kul för resten av familjen...inte gick det installera om helvetesappen heller för den var fastlåst och dök alltid upp efter nollställning av TVn.
Alltså bara skit så ungarna fick titta genom datorn, sedan sade jag upp det och tog Netflix genom ATV istället.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-03 16:47

En begagnad mini borde du väl ha råd med?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2013-03-03 22:20

kepang gav ju ett riktigt bra svar; Klart du ska ha viaplays egna låda om du inte har cash till en mini.

1
Bevaka tråden