Ni som är rädda för att använda kortet på nätet: det är dags att börja rikta sig mot framtiden.
Jag hoppas att ni inte använder era kort i taxi, på restauranten etc eftersom det är riskabelt i mycket högre utsträckning.
Blir alltid förvånad varje gång jag stöter på folk som är livrädda för att handla på nätet med sina kort, samtidigt som de utan att blinka betalar med det i taxi, på krogen eller i affären.
Seriösa nätbutiker har betydligt högre säkerhet än dessa ställen. Är man fullständigt lamslagen av rädsla för bedrägeri ska man inte använda annat än kontanter.
Okey, nu gled jag offtopic, men jag blir alltid lite irriterad på att Sverige är så långt efter när det gäller kortbetalning på nätet. När skivbolagen t.o.m börjar använda det som ett argument mot iTunes Music Store har det gått för långt.
Det är redan tillräckligt illa att allt för många nätbutiker i Sverige inte tar kort utan skickar mot fakturor och postförskott med "trevliga" extrakostnader som följd, samtidigt som utländska butiker ofta har fri frakt och tar kort. Jag talar om skivförsäljning via nätet.
Det är således dags att ta Sverige in i framtiden som är kortbaserad.;)