Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter saknas efter omstart, trots syncning mot iCloud

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra året blev jag bestulen på min iPhone. Den telefonen syncade jag endast mot iTunes. När jag sedan köpte en nya och återställde alla mina kontakter slog jag på syncning mot iCloud för att lagra mina kontakter i molnet.

Idag startade jag om min iPhone och efter omstarten så saknas en betydande del av mina kontakter. När jag loggar in på iCloud så är det samma kontakter som finns i telefonen.

Vad kan ha hänt? Innan jag startade om så hade jag alla kontakter. Vad jag kan se så ligger alla kalenderevents kvar på iCloud.

Edit: Jag har iOS 5 och kontakterna ligger inte i adressboken på den mac jag syncar mot.

Skapa ett nytt iCloud-konto?

Tack för svar. På vilket sätt ska det få tillbaka mina kontakter?

Tyvärr Inte alls förmodligen om dessa inte finns i telefonen eller i iCloud.

Troligen ligger ditt iCloud-konto kvar på den stulna telefonen..

Nej det tror jag inte då jag inte hade skapat ett iCloud-konto när den blev stulen. Utan det skapade jag först på nuvarande telefon. Alltså jag har haft en komplett uppsättning kontakter på nuvarande telefon. Efter omstart så försvann väldigt många.

Efter att ha gått igenom kontakterna som hastigast får jag känslan av att kontakterna som är kvar är kontakter jag lagt till manuellt efter stora initiala inmatningen av kontakter. Det är som att alla kontakter jag laddade in från början är borta.

Ursprungligen av macattack:

Nej det tror jag inte då jag inte hade skapat ett iCloud-konto när den blev stulen. Utan det skapade jag först på nuvarande telefon. Alltså jag har haft en komplett uppsättning kontakter på nuvarande telefon. Efter omstart så försvann väldigt många.

Efter att ha gått igenom kontakterna som hastigast får jag känslan av att kontakterna som är kvar är kontakter jag lagt till manuellt efter stora initiala inmatningen av kontakter. Det är som att alla kontakter jag laddade in från början är borta.

Jag skulle säga sä här; finns inte dina kontakter på https://www.icloud.com/#contacts så är du rökt.

Aha, då är jag med.
Ta bort iCloud överallt, börja om från början.

• Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-06 21:21

Sedan är det aldrig fel att göra en backup av alla kontakter lite då och då.
Arkiv -> Exportera -> Adressboksarkiv

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag skulle säga sä här; finns inte dina kontakter på https://www.icloud.com/#contacts så är du rökt.

Jag förutsätter samma sak. Frågan är bara hur i hela friden kontakterna kan försvinna, jag syncar enbart mot iCloud.

Ursprungligen av filuren:

Sedan är det aldrig fel att göra en backup av alla kontakter lite då och då.
Arkiv -> Exportera -> Adressboksarkiv

Fast jag har inga kontakter i Adressboken på datorn.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-07 11:03

Då har du inte aktiverat iCloud på datorn? Version av OS?
Du kan slå på det under Systeminställningar - iCloud. I senare versioner dock.

Jag förutsätter samma sak. Frågan är bara hur i hela friden kontakterna kan försvinna, jag syncar enbart mot iCloud.

Du har inga kontakter på sidan jag länkade till? Är det tomt där så skulle jag säga att du har två iCloud-konton och att du har loggat in på fel konto.

Ursprungligen av kenjon:

Då har du inte aktiverat iCloud på datorn? Version av OS?
Du kan slå på det under Systeminställningar - iCloud. I senare versioner dock.

Nej det har jag inte, vad skulle vara fördelen med det? Att ibland exportera kontakter manuellt som backup?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du har inga kontakter på sidan jag länkade till? Är det tomt där så skulle jag säga att du har två iCloud-konton och att du har loggat in på fel konto.

Jo jag har ca 40 kontakter av tidigare ca 170 kontakter. Jag har inget minne av att skapa mer än ett iCloud-konto.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-07 11:45

Nej det har jag inte, vad skulle vara fördelen med det? Att ibland exportera kontakter manuellt som backup?

Dels backup, dels att ha kontakterna med t ex emailadresser på datorn, om man nu skriver email på den.
Kunna leta upp telefonnummer hemma, när iPhonen sitter på laddning etc. Jag försöker ha så mycket som möjligt synkat mellan min iPhone, iPad och Macen (Kalender är suveränt).

• Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-07 12:33

Nej det har jag inte, vad skulle vara fördelen med det?

Förutom det kenjon säger ovan lägger jag till:
Att hantera kontakter, deras uppgifter samt grupptillhörigheter är betydligt smidigare att göra i en riktig dator med tangentbord, jämfört med att fippla på en iOS-pryl. Alla dagar i veckan.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-07 22:29
Ursprungligen av filuren:

Förutom det kenjon säger ovan lägger jag till:
Att hantera kontakter, deras uppgifter samt grupptillhörigheter är betydligt smidigare att göra i en riktig dator med tangentbord, jämfört med att fippla på en iOS-pryl. Alla dagar i veckan.

Jag gör så men redigerar det på iCloud´s websida

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-03-08 13:38

Fast jag har inga kontakter i Adressboken på datorn.

Förutsatt att du har Mac, så tror jag att problemet ligger där, att du inte har något i datorns kontaktbok. Det verkar som om du syncat från datorn till iCloud därigenom tömt icloud och sedan har icloud tagit bort dessa adresser, utom de som kommer från iPhonen.

Har sett liknande tidigare.

1
Bevaka tråden