Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto för iPad -funktionalitet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-07 22:50

---
(hur bra man kan använda iPad för fotoredigering är avgörande för om jag nu ska köpa iPad eller surfplatta av annat märke)

Har läst tester på nätet där det sägs att man förlorar EXIF-data från korten vid import, är det så?

Andra ställen har det stått att om man redigerar korten i iPhoto så kan man sen inte få över dom i originalupplösning till iPhoto på Macen?

Ursprungligen av RobertK:

---
(hur bra man kan använda iPad för fotoredigering är avgörande för om jag nu ska köpa iPad eller surfplatta av annat märke)

Har läst tester på nätet där det sägs att man förlorar EXIF-data från korten vid import, är det så?

Andra ställen har det stått att om man redigerar korten i iPhoto så kan man sen inte få över dom i originalupplösning till iPhoto på Macen?

Vad är det som gör att du vill ha just en surfplatta för fotoredigering, och vilken typ av redigering rör det sig om? Personligen hade jag övervägt en liten laptop eller en hybrid ultrabook om det är storleken som är avgörande.

All grundläggande EXIF-data ligger kvar i iPhoto efter import iaf, vad som händer med den mer kameraspecifika vet jag inte.

Min iPad mini vägrar ta in Large High från min 6D (20MP), skalar ner Large Medium till 5MP men låter Medium High (8,9MP) glida igenom som dom är. RAW-filer ger enbart JPEG-förhandsvisningen, som är nedskalad till några få MP verkar det som. Så jobbar du enbart i råformat så blir det inge party, eller om du måste ha väldigt stora JPEG:ar.

Det är också väldigt möjligt att dom större paddorna klarar av högre upplösningar, och att gränsen för nedskalning ligger över upplösningen på din kamera. Det är trots allt en platta för 3 tusen jag har prövat med...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-07 23:16

Jag vill kunna göra enklare fotoredigering (som iPhoto på macen) av foton jag tar när jag reser utan att behöva ta med min MBP 13".

Vill ha en liten surfplatta, troligen iPad mini. Jämfört med den känns även ultrabooks klumpiga.

För att fortsätta på mitt inlägg ovan så laddas 12MP JPEG High från 5D in utan problem.

1
Bevaka tråden