Haft min iMac i nåt år nu(late 2010), den som fick black screen vid installation av windows7 via bootcamp. Problemen har löst av varandra men nu sitter jag här med en massa tråkigheter. Det är en i7a med ett ATI Radeon HD4850
*Banding Colours, grafiken är kass och pixlig, har verkligen googlat igenom och testat allt utan lyckat resultat.
*Fläkten går på max när jag uppdaterat vissa uppdateringar till mitt ATI-grafikkort, men har hittat en som duger.
*Ljudet är burkigt och skränigt, har kommit på senare tid och verkar inte lösas via uppdateringar.
Just nu har jag installerat om windows och struntar totalt i uppdateringar då dom bara för problem med sig, och det sista jag vill är att fläkten ska låta som ett flygplan non-stop, då tar jag hellre kass bildkvalité och dåligt ljud från högtalarna. Kör alltså BC 3.0 nu och uppdaterar varken windows-updates eller apple-updates för det skapar problem.
Mitt sista försök som jag vill ha input på är detta; Jag uppdaterar mitt OSx från Snow Leopard till Mountaion Lion och får då från 3.0 upp emot boot camp 4.0+. Tror ni någon av dessa senare bootcamps-uppdaeteringar innehåller buggfixar som hjälper min fläkt vara tyst och gå som den ska, igen få en kristallklar skärm och sist men inte minst få tillbaks mitt schysst ljud i högtalarna. Eller är det inte lönt? Orkar verkligen inte sitta och installera om windows en gång till då det är ett jävla meck på just denna versionen av iMac.
Tack på förhand.