Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

möjlighet att välja ljudkälla? (hörlurar/högtalare)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-15 00:12

Jag undrar om det finns möjlighet i os 10.6.8 (har en imac 21.5" core2duo) att alternera mellan hörlurar insatta i hörlursuttaget och de inbyggda högtalarna utan att behöva ta ut hörlurna varje gång. har kört win7 länge på burken men tänkte att det vore skoj att testa osx istället. I win7 funkar det väldigt lätt att byta ljudkälla. så det är ju inte hårdvaran som inte klarar det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-15 00:17

Alt-klicka på ljud-volym ikonen i menyraden så kan du välja både ut och in-källa.

Ursprungligen av Erik.dv:

Alt-klicka på ljud-volym ikonen i menyraden så kan du välja både ut och in-källa.

Har man något inkopplat i hörlursuttaget så går det tyvärr inte att växla till de inbyggda högtalarna (iallafall inte på min dator). En fullständigt obegriplig begränsning i OS X.

Jag hade det här problemet härom året och den enda lösningen som jag hittade då var att ha hörlurarna (eller i mitt fall ett par högtalare) inkopplade via ett USB-ljudkort och växla med hjälp av den tidigare nämnda alt-klick-metoden.

• Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-03-15 17:40

Rekar Apogee Duet externt ljudkort!

Har inbyggt hörlursuttag, tryck på volymratten för att växla mellan externa högt (rekar Fostex PM0.4/0.5) och hörlur.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-17 20:45

tack för svar... blir nog att gå tillbaks till windows då.

1
Bevaka tråden