Hur ser det ut med era erfarenheter av Paragon NTFS för OS X 10.8 Mountain Lion?
Jag installerade programmet ett par veckor efter att jag la in Windows 8 på min Macbook Air. Tyckte att det var smidigt att dels kunna skriva till NTFS, men också att kunna flytta filer direkt från OS X och in till den partition som Windows körs på. Tyvärr visar det sig så här i efterhand att det kan ha varit en mindre lyckat val.
För min del så har jag upplevt en del problem efter att ha börjat använda detta program. När jag flyttar filer från OS X till Windows 8 så har de plötsligt bara försvunnit efter omstart. Då har jag behövt återgå till OS X för att kopiera över filerna till ett USB-minne. Det verkar också som att ett annat problem som uppstått är att rättigheterna strular, och Windows klagar då och då på att det inte kan skriva till hårddisken (trots att det är systemets egen partition som den försöker att skriva till). Idag hade det gått så pass långt att jag blev tvungen till att ta bort allt och påbörja en ominstallation. Inget program kunde längre spara ner filer till disken.
Har heller inte kunnat formatera exempelvis USB-minnen med filsystem NTFS, vilket ska vara möjligt. De gånger som jag har försökt att göra det så har jag inte kunnat ge enheten ett namn som är längre än en enda bokstav. Då har jag istället behövt att namnge den som exempel S och i efterhand, i Finder, behövt välja "Get info" och där namnge enheten med ett längre namn.
Ovanstående är problem som uppstått efter att Paragons mjukvara installerades. Windows-delen fungerade felfritt innan. Men eftersom jag är osäker på om det verkligen går att dra en riktig koppling så efterlyser jag andras erfarenheter av Paragon NTFS.
Tankar och kommentarer? Erfarenheter? Dela gärna med er.