Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlänga svag trådlös signal - kabel finns

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett hus med källare. Inkommande internet är på övervåningen. Där sitter även huvudroutern 2,4/5ghz.
Jag har dragit ner nätverk trådat från huvudroutern ner i källaren.
Den trådlösa signalen i källaren är bra på sina håll men ganska svag på andra ställen.

Jag har en Airport Express i källaren.
Med denna vill jag förlänga det befintliga trådlösa nätverket, men jag vill hämta den inkommande signalen från en ethernetkabel i stället för att hämta in den från det trådlösa nätverket.

Dvs jag vill ha ett roamande nätverk med samma namn i hela huset, men jag vill att på de platser i källare som har en svag signal ska man automatiskt bli överkopplad på det "fräsha" källarnätverket via Airport Express.

Det är inga problem att förlänga det befintliga trådlösa nätverket via Airport Expressen.
Men efter som den trådlösa signalen in i Airport Expressen är svag drar detta ner hastigheten, och även fast jag då får en väldigt bra trådlös anslutning i källaren är hastigheten låg.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-17 11:23

Jag ser ingen fråga i ditt inlägg...
Du behöver en switch i källaren med lika många uttag som AirportExpresser du tänker sätta dit plus en (för inkommande kabel).
Sätt alla Expresser i bryggkoppling, använd samma SSID (namn på nätverket), men minst 4 kanaler från varandra (på 2,4 GHz), dvs använd t ex 1, 5, 9, 13.
Dina enheter kommer att växla över till en annan Express när signalen blir för svag, den växlar inte för att det finns en starkare. Bara när den använda signalen är för svag. Så ibland kan man behöva dämpa signalen till den plats där man vill att den andra Expressen ska ta vid.
Att bygga ett riktigt bra trådlöst nätverk kräver en del kunskap....

Hittade en lösning på "problemet" http://www.tenniswood.co.uk/technology/how-to...

När man i inställningarna för Airport Expressen väljer "utöka befintligt nätverk" så går det inte att välja att den inkommande signalen ska komma från ethernet.

Lösningen blev att göra som i länken, dvs på precis samma sätt du beskriver.
Det som förbryllade mig var just att man behövde välja "Skapa ett trådlöst nätverk" i stället för att välja det logiska "utöka befintligt nätverk".

Tack för hjälpen ändå, trots avsaknaden av fråga så fick jag den besvarad

1
Bevaka tråden