Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word bara lägger av och lägger av (what's new)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag använder Word så svär jag på allting heligt att jag aldrig ska göra det igen. Så även denna gång. Programmet stänger ner sig självt inom 20s av att jag öppnat det och samma sak händer efter omstart och reparation av behörigheter.

Finns det någon fil man kan slänga för att få Word att tänka om?

Även om jag innerligen hatar programmet hade det varit bra att använda just nu nämligen.

Jag har haft mycket problem med Word OS X, det har stängts redan under uppstartssekvensen. I mitt fall var det fonter fonter fonter. Omöjligt att lösa. Frågade här två gånger med ett halvårsmellarum. Till slut hittade jag en ledtråd på något litet amerikanskt diskussionsforum. Det funkade för mig: om man kör Extensis Suitcase, stäng det när du kör Word. Då funkar det. Annars: försök att kartlägga vilka typsnitt Word lägger till (tyvärr vet jag inte detta) spola dem. De suger megafett. Alltid trasiga...

Nödlösning: installera X11 och kör OpenOffice för att läsa wordfiler (och excell). Lite knökigt, men jag klarade mig ett halvår med det.

Zapf Dingbats är i min erfarenhet särskilt giftig...

• Oregistrerad
  • 2003-09-29 19:26

Har haft samma problem med Suitcase X1 och Office X.
Stäng av "Auto activation" i Suitcase. Autoaktiveringen kommer funka ändå i Quark & inDesign eftersmo de har egna extensions som sköter det.
Verkar funka för mig i alla fall.

Finns ett gäng trådar om Word och alla problem. Sök eller kolla mitt inlägg här.

• Oregistrerad
  • 2003-09-29 22:08

Ingen som provat att ringa Microsoftsupporten om problemet?

1
Bevaka tråden