Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kernel_task 300% CPU - vad orsakar detta?!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sökt mig galen efter en lösning på detta problem, så nu vänder jag mig till er! Mitt batteri har krånglat och är nu dött, så det var min första misstanke.. Men så öppnade jag ett nytt konto i datorn och där syns inte ens kernel_task till i Activity Monitorn! Folk har skyllt på Dropbox, så det har jag stängt av, de har sagt att det är MacKeeper, så det är avinstallerat.. CPU-tempen är för närvarande på 68, den känns inte varm och fläktarna ligger på runt 2500 rpm. Har allt senaste gällande OS och uppdateringar som finns ute.
Jag antar att det är någon process som ligger och drar, men fattar inte hur jag ska få reda på vilken! Att stänga alla program har jag testat, det hjälper inte. Det märkliga är att datorn är inte direkt långsam, man kan ju tänka sig att fläktarna ska gå i taket och att allt ska slöa som fan..
Bifogar en skärmdump med lite this n that igång.

Tror som sagt så tror jag att det är osx som inte riktigt klarar av att hantera ett batteri som lagt av. Testa att byta.

1
Bevaka tråden