Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X Server - använder du det fortfarande?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-03-30 21:50
Ursprungligen av kladda:

Är det någon som kör Wiki hos någon kund och har erfarenhet av det? Vad tycker kunden om det och är det till någon nytta?

Vi har en wiki på en 10.6-server. Den är väl sådär bra. Men det blev i alla fall av att dra igång den.
Sedan har vi ett gäng 10.6-servrar för hemkataloger, ind-servrar, afp mm.

2st Mini 2011 med ML Server. Båda agerar file share / Time Machine server, en på vart kontor.
2st Mini Server 2009 med SL Server. En kör custom applikationer för någon bildkonvertering och lite webappar. Den andra kör apache + en massa webappar i dev läge, samt wiki server.

En hemma och ett par tre på jobbet. Allt kunde inte Win ersätta.

Väcker upp tråden bara för att få säga att jag också kör OSX Server.

Kör en Mac mini server 2011 och kör senaste OSX Server 10.8.4(?).
Tjänster är AFS, Mail, Calender, Kontakter & VPN för mitt hemmakontor.
Servern, min iMac samt MBP backas individuellt mot en TimeCapsule.

Numera två hemma. En 10.8, gemensamma kontakter och kalendrar och afp.
En 10.7 server som är webbmaskin samt afp.

En Mac Mini (10.8) och en Mac Pro (10.7).
Hastigheten på allt som Mac Pron är galet mycket snabbare än Mac minin.

Senast redigerat 2013-08-28 22:50

OS X Server 10.8 på en Mac mini 2012 här. Driver en privat hemsida och ftp på den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-28 15:32

OS X Server 10.8 på en Mac mini server 2010. Afp och Time machine. Samt Plex då den även agerar htmac.

Har en Mac Mini Server mid 2010 hemma. Den har en liten SSD för OS och appar samt en gammal klassisk disk som är större för lagring. Utöver det har jag lite media liggandes på två externa hårddiskar som är kopplade med USB och FW.
Kör webb, SVN, några produkter från Atlassian (mest för småprojekt), VPN, Plex Media Server, AFP samt funderar på att låta den sköta hemmets Time Machine-funktion på sikt.

Vi kör en 10.6 server på en Xserve för AFP-shares, hemkataloger, kalendrar, VPN och så. Tänkte hotta upp den till 10.8 (eller 10.9 kanske) så småningom.

Och en hemma också, på en Mac mini.

Bevaka tråden