Du gav inte läsarna mycket tid, inte.
Nä, det har du rätt i. Fast folk brukar ju hugga snabbt här, så när tråden försvann från förstasidan så tänkte jag att saken nog var avklarad.
Intressant, men den verkar mest vara avsedd för att ladda ner och hantera inställningar och applikationer på ett smidigt sätt. Det verkar bygga på att man skriver appar för sina behov, vilket vi varken har resurser för eller vill ägna oss åt.
Vi skulle behöva skripta saker. Exempelvis: om telefonen just anslutit till WiFi i vårt interna nätverk - men inga andra! - så synkas alla de mappar med dokument som förändrats sedan senaste synkningen automatiskt mot vår filserver och versionhanteringssytemet uppdaterar i samma veva, eller vi sätter upp en gemensam arbetsgrupp för några användare och låter telefoner ansluta via 3/4G över VPN till gruppens filer med en knapptryckning. Sådant. Sedan har jag en massa personliga taskerskript också - om ett par av mina medarbetare, frugan eller ungarna skickat sms/mail så öppnas rätt klient och meddelande direkt när jag låser upp nallen, t.ex. Eller automatiskt uppdaterad blacklist (inga samtal från jobbet) när jag kommer hem. Men det är överkurs - det är främst dokumentsynkroniseringen jag skulle vilja lösa.