Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tv och huawei e593 router.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft en b593 modem/router ett bra tag nu och varit nöjd med den till nu.
Kopplade in min apple tv idag och försökte köra film från datorn till atvn. Det funkar men hackar och laggar hopplöst.
Har testat att låsa b593an till läge 802.11n och bytt kanal för att se om något stör signal eller liknande men det blev inte bättre.

Finns någon med mer kunskap än mig som vet om b593 klarar att spela film från datorn till apple tv eller är det det något annat jag kan göra för att det ska flyta på bättre.

Tacksam för all hjälp jag kan få.
Mvh Dick J

  • Medlem
  • 2013-04-04 19:19
Ursprungligen av Dicjoh83:

Har haft en b593 modem/router ett bra tag nu och varit nöjd med den till nu.
Kopplade in min apple tv idag och försökte köra film från datorn till atvn. Det funkar men hackar och laggar hopplöst.
Har testat att låsa b593an till läge 802.11n och bytt kanal för att se om något stör signal eller liknande men det blev inte bättre.

Finns någon med mer kunskap än mig som vet om b593 klarar att spela film från datorn till apple tv eller är det det något annat jag kan göra för att det ska flyta på bättre.

Tacksam för all hjälp jag kan få.
Mvh Dick J

Jag skulle rekommendera dig att använda ethern, dvs kabel / trådat till routern från ATV:n.

Annars finns ju alternativet att flytta routern närmare ATV:n så att den får bättre signal.

Det du kan börja med är att kolla vilken WIFI kanal (channel) som är minst belastad i din närhet och sedan ändra det manuellt i routern för att säkerhetsställa att din router använder den signalen.

Jag ska testa med kabel och se hur det blir. Har router i samma rum så kommer inte mycket närmare. Har sökt massor på nätet och för vissa så funkar det bra men det verkar som just spegling kräver en del så min router klarar nog inte det trådlöst. Ska köpa mig en kabel o hoppas på det bästa. Har även testat olika kanaler utan framgång. Tack för tipset fast jag hoppades slippa kablar vill jag inte spendera för mycket pengar på ny router så är detta bästa alternativet.

Tackar

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-04 21:49

Att spegla bilden för att se film tycker jag inte är något att satsa på.
Bättre att du konvertera filerna och importerar dom till iTunes och delar ut biblioteket till ATV och ser dom på det sättet.

Köpte kabel och kopplade. Det blev mycket bättre men blir fortfarande lite hack ibland.
Jag får väl försöka konvertera filerna. Känns omständigt bara hade ju vart kul om itunes tog mkv, avi osv.
Tack för hjälpen och tipsen iallafall.

ps, nått tips på konverterings program som är bra, vill ju ha med allt från en mkv fil, text ljud och bild.

tack igen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-08 22:19

iFlicks och Handbrake är väl de stora.

Tackar. Ska testa handbreak den verkar poppis bland många användare.
Jag hittade även beamer som varkade funka riktigt bra att streama direkt mellan mac o tv. Får hoppas det är värt 130kr men ser ljust ut än så länge inget lagg eller hack det jag sett hittills.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-08 23:05

Om du bara behöver byta container och inte koda om filmen, så är iFlicks rätt snabb.

1
Bevaka tråden