Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 låst iphone 4, använda comviq kontant?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett tele2 abonnemang som går ut i augusti och har skaffat ett nytt abonnemang och därmed en iphone 5. går det att klippa till comviqkortet så det passar i min iphone 4 eller behöver den låsas upp först?

tänkte byta ut skittelefonen jag har som jobbmobil till 4:an iom att jag har 5:an nu till vardags.

Ja, det kan du. De flesta återförsäljare till Apple klipper micro-SIM till nano-SIM. Vill du däremot använda ett nano-SIM i en lur som kräver micro-SIM så behöver du en adapter. Samma här - de flesta ÅF har adapters.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-07 17:11

Jag fattar inte, försök en gång till
Att klippa till ett kort så det passar går ju, om kortet är för stort. Men till iPhone 4 behövs det en microSIM, det brukar bara vara att trycka ut. Men kan du bara trycka ut miniSIM, så behöver du klippa till det. "Ritning" kan du googla efter.
Om iPhone4an är operatörslåst, behöver den låsas upp, om den inte är operatörslåst till den operatör du ska använda. Bara att testa, eller kolla med din operatör. De brukar ta 300-350 kr för en upplåsning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-07 17:15

Tele2 och Comviq är ju samma bolag så jag tror att du kan stoppa in ett Comviq-kort i en Tele2-låst telefon.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-07 17:22

Som Telia och Halebop då.

Ursprungligen av tony:

Tele2 och Comviq är ju samma bolag så jag tror att du kan stoppa in ett Comviq-kort i en Tele2-låst telefon.

Det är inte säkert. Jag köpte en Comviq-låst lur som inte funkade tillsammans med mitt Tele2-simkort. Den fick låsas upp först.

Comviq fungerar i Tele2 låst iPhone, däremot finns det t.ex. samsung mobiler som är låsta till comviq där inte Tele2 fungerar. De är oftast mobiler under 2000kr.

Comviq SIMkort går att klippa där det finns sax, däremot kan du inte byta SIMkort i butik utan måste beställa från Comviq support.

EDIT: Har du Comviq och vill teckna Tele2 behöver du ha med ditt nuvarande SIMkort till butiken för att kunna avläsa siffrorna på baksidan på kortet, alltså inte alltid så smart att klippa i SIMkortet.

Vill du låsa upp gör du det via operatörernas support, sådant görs inte i butik

1
Bevaka tråden