Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone5 som 3G modem till PC?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-05-01 15:01

Hej,
har en speldator som jag ska ta till en annan ort, där ska jag spela online!
Det finns inget internet där så tidigare har jag använd Iphone5 som modem till min macbookpro när jag surfat.

Pcn jag tar med har ingen usb. Jag måste alltså koppla usb-kabel till iphone5 till pc och sedan dela internet. Behöver hjälp!
mvh gmail

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-05-01 15:13
Ursprungligen av gmail:

Hej,
har en speldator som jag ska ta till en annan ort, där ska jag spela online!
Det finns inget internet där så tidigare har jag använd Iphone5 som modem till min macbookpro när jag surfat.

Pcn jag tar med har ingen usb. Jag måste alltså koppla usb-kabel till iphone5 till pc och sedan dela internet. Behöver hjälp!
mvh gmail

Nej du måste inte använda USB-kabel, du kan köra över Blåtand eller Wifi.

Vad är det för dator du har med som inte har USB-anslutning?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-05-02 05:55

Hej, jag gav fel info. Den har bara usb, ej blåtand eller wifi. När jag kopplar in iphone med usb så känner den igen en iphone men inget mer. Måste jag ha iTunes till datorn el annat program för att dela internet ?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-02 06:04
Ursprungligen av gmail:

Hej, jag gav fel info. Den har bara usb, ej blåtand eller wifi. När jag kopplar in iphone med usb så känner den igen en iphone men inget mer. Måste jag ha iTunes till datorn el annat program för att dela internet ?

Nej det ska räcka med att du sätter igång Internetdelning i Inställningar för att det ska fungera.

Du behöver iTunes (eller en del av det iaf, mobiledevicesupport).
Du kan installera hela iTunes så installeras paketen du behöver, sen kan du avinstallera iTunes i sig om du vill.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-05-02 18:30

Tack, allt löste sig efter installation av iTunes

Ursprungligen av gmail:

Tack, allt löste sig efter installation av iTunes

Naturligtvis.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-02 18:40

Har alltid haft iTunes installerat så det har aldrig slagit mig att det är nödvändigt för internetdelning

1
Bevaka tråden