Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst ljud

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag vill spela music från min iphone genom hemmets stereohögtalare. Tidigare har jag haft en aux-kabel från airporten till stereon och kunnat spels trådlöst den vägen. Efter att ha flyttat, står nu airporten i en del av huset och stereon i en annan. Jag vill inte gärna dra en lång aux ledning genom hela huset.

Finns det "trådlösa aux-ledningar". Alltså någon form av bluetooth sändare och mottagare som fyller samma funktion?

På förhand tack.

Det finns bluetooth-mottagare, som denna, sändare har du redan i telefonen..
Men AirPlay är att föredra.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-12 13:59

Köp en Airport express,anslut den till ditt Wifi och dra en kabel från den till din stereo.

Ursprungligen av lappen71:

Köp en Airport express,anslut den till ditt Wifi och dra en kabel från den till din stereo.

Tack, men den lösningen hade jag som sagt tidigare och den funkar inte lika bra i nya huset pga avstånd mellan airport express och stereon.

Jag kan ju köpa en till airport express. Det kanske är det lättaste.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-12 14:28
Ursprungligen av henkelund:

Tack, men den lösningen hade jag som sagt tidigare och den funkar inte lika bra i nya huset pga avstånd mellan airport express och stereon.

Det var ju det jag menade att du skulle köpa en till APE

Låter som den bästa lösningen.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-12 23:17

Varför står Airporten i en annan del av huset? Används som router? I så fall, köp en Extreme istället, och flytta Expressen till stereon.

1
Bevaka tråden