Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
När jag skickar Emojicons från min iPhone till min fru så kommer dom fram som dom ska. Men när jag skickar från Meddelanden på datorn så blir det bara "översättningar". Dvs en glad gubbe blir istället för emojiconen.
Skickar inte programmet Meddelanden riktiga bilder, eller vad är felet?
Har inte riktigt svaret på varför det inte fungerar på samma sätt från Meddelanden i OS X, men i IOS får du ju aktivera ett särskilt tangentbord för Emojiconer och i OS X skriver du ju med svenska eller engelska eller vad man nu än valt och då blir Emojicons specialtecken till den valda tangentbordslayouten.
Emojis är vanliga tecken, precis som bokstäverna i det här meddelandet, de bara representeras som den typen av bilder istället för de symboler vi normalt associerar med typsnitt. Om jag får gissa så har de gjort så här för att bevara bakåtkompabilitet. Äldre versioner av OSX/IOS inte har stöd för, eller använder en annan encoding av, emojis, och att skicka dessa som bilder istället skulle både mångdubbla meddelandenas storlek och göra det svårare att presentera konsekvent på olika system.