Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut till USB-skrivare?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-05-15 10:20

Hej,

kan man på något vis skriva ut från en iPad till en skrivare som inte stödjer trådlös utskrift, utan att ha en Mac/PC mitt emellan? Typ nån slags printserver som man sätter på USB-porten?

/Måns

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-05-15 10:26
  • Medlem
  • 2013-05-15 13:55

Tack.....nån som provat? Det kostar typ 1500:- ink frakt och frågan är om det är värt besväret eller om man ska skaffa en ny skrivare för obetydligt mer?

/Måns

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-05-15 14:25

Personligen hade jag förmodligen satsat på en ny skrivare, själv använder jag en Lexmark S605 som fungerar utmärkt. Fördelen med PrintServern är att den fungerar (i stort sett) oberoende av vilken skrivare du har och kan rimligtvis komma undan billigare vid framtida skrivarbyten om du har servern kvar. Sen är det också en fråga hur avancerad skrivare du behöver? Du kan säkert hitta en skrivare för billigare penning än 1500, med Wi-Fi utskrift.

/ Jonas

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-05-15 14:38
Ursprungligen av kajonas:

... själv använder jag en Lexmark S605 som fungerar utmärkt.

Har den verkligen stöd för AirPrint? För att skriva ut direkt från iPad/iPhone?

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-05-15 14:48
Ursprungligen av Mija:

Har den verkligen stöd för AirPrint? För att skriva ut direkt från iPad/iPhone?

Det har den inte, så vitt jag vet. Och just för trådskaparens syfte är den inte den ultimata lösningen, jag ville snarare understryka att det finns skrivare som passar perfekt för var och ens ändamål utan externa lösningar Ber om ursäkt för eventuell förvirring.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-05-18 19:20

Skaffa en AirPort, Time Capsule el tredjepartsrouter och anslut skrivaren via USB!

Ursprungligen av jas:

Skaffa en AirPort, Time Capsule el tredjepartsrouter och anslut skrivaren via USB!

Gör ingen skillnad, skrivarna blir inte AirPrint-kompatibla av det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-20 10:24

Har man en Mac igång hemma, kan man använda HandyPrint, funkar kalasbra för mej.

1
Bevaka tråden