Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta VPN automatiskt när jag inte är hemma

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-22 18:16

Hej
För något år sedan snubblade jag över ett litet program som kunde starta andra program och tjänster om en eller flera olika variabler var uppfyllda. Nu är det så att jag behöver starta en VPN-anslutning (via tunnelblick) automatiskt när jag inte är hemma. Jag vill minnas att detta program kunde göra de jag söker. Men... såklart kommer jag inte i ihåg vad de hette.
Är de någon med bättre minne än jag som vet vad det heter eller som känner till ett liknande program som kan göra de jag söker?

/M

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-23 10:34

Du kan göra ett Apple Script, spara som .app och sätt en händelse i din kalender som vid en viss tid ska "Öppna en fil".

typ

tell application "System Events"
   tell current location of network preferences
       set VPNservice to service "VPN (L2TP) 2" -- name of the VPN service
       if exists VPNservice then connect VPNservice
   end tell
end tell
Senast redigerat 2013-06-04 22:09
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-04 17:58
Ursprungligen av kladda:

Du kan göra ett Apple Script, spara som .app och sätt en händelse i din kalender som vid en viss tid ska "Öppna en fil".

typ

Ursäkta mitt sena svar. apple-script hade kunnat vara en väg fram. Dock är jag inte någe vidare på att scripta så den vägen är tyvärr inget alternativ för min del. Jag hittade tillslut applikationen som jag letade efter dock, Controlplane gör precis det som jag önskar att den skall göra, funkar perfekt!

http://www.controlplaneapp.com/

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-04 21:53

haha nu gav jag dig iof all kod och förklarade hur du skulle göra, men gött att du hittade appen du sökte iaf

1
Bevaka tråden