Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur ändra apple-id i ipad och iphone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Min fru har fått en ipad av sin far, och hon har köpt en ny iphone.
På sin ipad har hon sin fars apple-id.
På sin iphone har hon mitt apple-id.

Nu vill hon ha sitt eget apple-id.
Hur ändrar man apple-id i sin iphone och ipad?

med vänl hälsn Jonas Ludvigsson

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-05-29 08:02

Logga ut och logga in igen (med det nya id:t).

Tack!
OK, men får jag ett nytt apple-id automatiskt, eller hur får jag tag i det...?

Ursprungligen av jonasludvigsson:

Tack!
OK, men får jag ett nytt apple-id automatiskt, eller hur får jag tag i det...?

Om du loggar ut så får du möjligheten att skapa ett nytt eller att logga in med ett befintligt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-29 13:52

Apple-ID kan vara olika saker. Man har ett Apple-ID för iTunes (köpa saker, typ appar, musik etc), och ett annat Apple-ID (som kan vara samma) för backup till iCloud, ansluta via Facebook, iMessage etc.
Det senare ska ALLTID vara unikt för att inte få trassel. Det förra kan man dela på inom t ex familjen, då man kan ha samma köp-appar på flera enheter.

Ursprungligen av kenjon:

Apple-ID kan vara olika saker. Man har ett Apple-ID för iTunes (köpa saker, typ appar, musik etc), och ett annat Apple-ID (som kan vara samma) för backup till iCloud, ansluta via Facebook, iMessage etc.
Det senare ska ALLTID vara unikt för att inte få trassel. Det förra kan man dela på inom t ex familjen, då man kan ha samma köp-appar på flera enheter.

Det som är viktigt för oss är nog att inte automatiskt synka samma adressbok och kalendrar via iCloud. När min fru började deleta i "sin adressbok" så upptäckte jag plötsligt att jag blivit av med 200 adresser...
Men fotografier får gärna vara samma, och itunes också.
Vet inte hur jag då ska göra men det verkar som att vi ska ha samma Apple-ID för iTunes men olika för allt annat...?
mvh Jonas

• Medlem
  • /dev/null
  • 2013-05-29 21:54
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Det som är viktigt för oss är nog att inte automatiskt synka samma adressbok och kalendrar via iCloud. När min fru började deleta i "sin adressbok" så upptäckte jag plötsligt att jag blivit av med 200 adresser...
Men fotografier får gärna vara samma, och itunes också.
Vet inte hur jag då ska göra men det verkar som att vi ska ha samma Apple-ID för iTunes men olika för allt annat...?
mvh Jonas

iTunes är ett separat konto, så i App Store är det inga problem att logga in med samma konto.
Fotografier delas lättast genom bildströmmar, som är en del av iCloud.

Så det du gör är att logga ut från iCloud på den/de iOS-enhet(er) som du vill skapa nytt konto till, sen väljer du att skapa ett nytt konto.

1
Bevaka tråden